Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 25 €
041 670 666(vsak delavnik 9h-16h)
0

Denar in življenje

Gospodarstvo in vera v srednjem veku
Jacques Le Goff
Denar in življenje
15,80 € 15,80 € Prihrani 0,00 €
Za pridobitev Buklinega bonusa v vrednosti 0,47 € se prijavite ali registrirajte
Na zalogi, rok dobave 1-3 delovne dni

Povej naprej

Založba Sophia
Zbirka Refleksija
Leto izdaje 2012
ISBN 978-961-6768-45-0
Naslov izvirnika La Bourse et la vie
Podnaslov izvirnika Economie et religion au Moyen Age
Leto izdaje izvirnika 1986
Prevod Gregor Moder
Spremna beseda Mladen Dolar

Tehnične lastnosti
mehka vezava
21 x 14 cm
200 g
130 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
zgodovina

Založnik o knjigi

Ena lastovka ne prinese pomladi. En oderuh v vicah ni prinesel kapitalizma. Ena gospodarska ureditev je zamenjala drugo šele na koncu dolgih in najrazličnejših ovir … Začetniki kapitalizma so bili oderuhi … Bili so kristjani. In pred pragom kapitalizma jih niso zaustavile pozemske posledice cerkvenega preganjanja oderuštva, ampak jih je zadržal strah, tesnoben strah pred peklom … Oderuhovo upanje, da se bo z vicami izognil peklu, je pomagalo potiskati gospodarstvo in družbo 13. stoletja v kapitalizem. (Jacques Le Goff v knjigi)

Na eni strani srednji vek, ki vodi svojo veliko križarsko vojno zoper oderuhe … na drugi strani, ob izteku srednjega veka, mogočni vzpon kapitalizma … Na eni strani »denar ali življenje«, izključujoča alternativa med pogubnim grabljenjem za posvetnim bogastvom in pravim življenjem, ki vodi k odrešenju; na drugi strani nič več alternativa in disjunkcija, temveč konjunkcija, združitev, »denar in življenje«, življenje z denarjem, pridobitništvo kot podlaga dobrega življenja. (Mladen Dolar v spremni besedi)

V srednjem veku je prišlo do velike spremembe sestopa vrednot z neba na zemljo in pri tej spremembi je oderuštvo odigralo nadvse pomembno vlogo. V 13. stoletju je stare krščanske vrednote ogrozila razširjenost denarnega gospodarstva. Nastajati je začel nov gospodarski sistem, ki je zahteval dejanja, ki jih je cerkev dotlej zavračala. Jacques Le Goff se raziskovanja tega prehoda in zagat, ki jih je povzročal pri srednjeveškem človeku, loti s pregledovanjem neuradnih listin, zlasti sum ali spovedniških priročnikov in eksemplov, poučnih in udarnih pripovedi. Oderuštvo je v besedilih prehodilo dolgo in ovinkasto pot od tega, da je imelo na začetku eno samo končno postajo, pekel, do upanja, da bo oderuh na koncu vendarle lahko odrešen, »da bo lahko obdržal mošnjo v tostranstvu in obenem življenje, večno življenje v onstranstvu«. Pri tem prehodu je ključno vlogo odigrala tudi sočasna iznajdba vic, prek katerih je pot obvezno vodila v raj, s čimer je bilo dokončno omogočeno to dvojno upanje v bogastvo in raj.



Jacques Le Goff (r. 1924) je eden najpomembnejših zgodovinarjev srednjega veka. Konec šestdesetih let je prevzel vodenje revije Annales in v sedemdesetih letih vodil Šesto sekcijo École pratique des hautes études, ki se je pod njegovim vodstvom preoblikovala v samostojno École des hautes études en sciences sociales. Je avtor toliko knjig in prejemnik toliko častnih doktoratov in znanstvenih nagrad, da jih ne moremo niti našteti. Dobro je znan tudi slovenskima bralki in bralcu, saj so doslej izšli prevodi njegovih del Za drugačen srednji vek (1985), Intelektualci v srednjem veku (1998), Se je Evropa rodila v srednjem veku? (2006), Nastanek vic (2009) in O srednjem veku za otroška ušesa (2010; skupaj z Jean-Louisom Schleglom).

Recenzija Bukla

V srednjem veku se je skozi težnjo po nepridobitnem, v druge vrednote usmerjenem življenju, ki vodi k odrešenju, po eni strani vodila križarska vojna zoper oderuhe, na drugi pa se je počasi vzpostavljala kapitalizem, ki je seveda temeljil na vzponu bogatašev. Le Goff (1924), klasični raziskovalec srednjega veka (v slovenščini imamo kar nekaj njegovih knjig) in urednik zbirke Delajmo Evropo, v pričujoči monografiji dokazuje, da je v srednjem veku potem prišlo do združitve teh vrednot, ki so bile podlaga za sedanjo pridobitništvo kot osnovo za dobro življenje.

Samo Rugelj, Bukla 86-87

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...