Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

Koreografiranje problemov

Izrazni pojmi v evropskem sodobnem plesu
Bojana Cvejić
Koreografiranje problemov

Zaradi različnih vzrokov v Buklini spletni knjigarni te knjige ni možno kupiti.
Za več informacij se obrnite na založbo (v kolofonu levo) ali v kako drugo knjigarno.

Založba Maska
Zbirka Transformacije
Leto izdaje 2018
ISBN 978-961-6572-50-7
Leto izdaje izvirnika 2018
Prevod Aljoša Kravanja, Barbara Skubic
Spremna beseda Stefan Hölscher
Urejanje Gregor Moder

Tehnične lastnosti
mehka vezava
24 x 17 cm
252 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
zgodovina > kulturna zgodovina
umetnost > ples

Povej naprej

Založnik o knjigi

Pričujoča knjiga osvetli razmerje med filozofijo in sodobno eksperimentalno koreografsko prakso v delih vodilnih evropskih koreografov. Razpravo z vidika Deleuzove, Spinozove in Bergsonove filozofije o telesu, gibanju in času v performativnih umetnostih, pa tudi o pojmih teatraličnosti, afekta, improvizacije in procesa, ter o zmožnostih koreografije, da »izrazi« misel, spremlja natančna analiza sedmih prelomnih plesnih predstav: Self Unfinished (1998) in Untitled (2005) Xavierja Le Royja, Weak Dance, Strong Questions (2000) Jonathana Burrowsa in Jana Ritseme, héâtre-élévision (2002) Borisa Charmatza, NVSBL (2006) Eszter Salamon ter 50/50 (2004) in It\'s In The Air (2008) Mette Ingvartsen in Jefte van Dintherja.

Bojana Cvejić poučuje na sodobnoplesni šoli P.A.R.T.S. v Bruslju (od 2002) in je izredna profesorica za ples in plesno teorijo na KHIO v Oslu (od 2017). Diplomirala je iz muzikologije na Univerzi umetnosti v Beogradu in doktorirala iz filozofije na Centru za raziskave iz novoveške evropske filozofije v Londonu. Je avtorica številnih knjig s področja teorije performativnih umetnosti in filozofije, kot so Drumming&Rain: A Choreographer\'s Score z A. T. De Keersmaeker (2013), Public Sphere by Performance z A. Vujanović (2012), Izvan muzičkog dela: performativna muzička praksa (2007), Otvoreno delo u muzici (2004). Kot ena od ustanovnih članic uredniškega kolektiva in revije za performativne umetnosti TkH/Walking Theory (2000– 2015) se ukvarja s teoretsko-umetniškimi raziskovalnimi projekti, v zadnjem času predvsem s predstavami in tehnologijami sebstva in transindividualnega

Recenzija Bukla

Bojana Cvejić je performerka, koreografinja, poučuje na referenčni sodobnoplesni šoli P.A.R.T.S v Bruslju, je tudi izredna profesorica za ples in plesno teorijo KHIO v Oslu. Objavila je številne knjige in študije s področja teorije in filozofije sodobnih performativnih umetnosti. Pred nami je doktorsko delo, ki osvetljuje razmerje med filozofijo in sodobno eksperimentalno koreografsko prakso skozi dela trenut no najbolj naprednih koreografskih imen: Xavier Le Roy, Jonathan Burrows in Jan Ritsema, Boris Charmatz, Eszter Salamon in Mette Ingvartsen, večino smo jih videli tudi v Sloveniji z avtorico dela vred. Deleuze, Spinoza, Bergson so filozofi telesa, gibanja in časa, prek katerih preverja in predvsem analizira koreografije v izbranih predstavah. Vsekakor je treba poudariti, da avtorica natančno, tudi grafično preči ustvarjalne in koreografske postopke. Pokaže nam na povezanost teorij in praks ali kot zapiše Stefan Hölscher, avtor spremne besede, »kako lahko koreografija v nekaterih sodobnih delih proizvaja koncepte, ki izražajo probleme tako, da radikalno postavljajo pod vprašaj naša pričakovanja o plešočem telesu, vključno z njegovim odnosom do prostora, časa in giba«. Nujno bran je za plesalce, plesalke, koreografe, koreografinje, kar je še ostalo plesne publicistike, kritike in vsekakor ne maloštevilčno sodobnoplesno občinstvo.

Jedrt Jež Furlan, Bukla 143

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...