Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

Smrt kraljuje povsod in bela Smrt triumfira

Valvasorjevo Prizorišče človeške smrti v evropskem kontekstu
Tine Germ
Smrt kraljuje povsod in bela Smrt triumfira

Zaradi različnih vzrokov v Buklini spletni knjigarni te knjige ni možno kupiti.
Za več informacij se obrnite na založbo (v kolofonu levo) ali v kako drugo knjigarno.

Založba Znanstvena založba Filozofske fakultete
Zbirka Razprave Filozofske fakultete
Leto izdaje 2015
ISBN 978-961-237-760-1
Leto izdaje izvirnika 2015

Tehnične lastnosti
mehka vezava
23,5 x 16,5 cm
340 g
176 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
zgodovina > kulturna zgodovina
književnost in jezikoslovje
umetnost

Povej naprej

Založnik o knjigi

Monografija, posvečena Valvasorjevemu Prizorišču človeške smrti v treh delih (Theatrum mortis humanae tripartitum, 1682), prvič celovito predstavi izjemno zanimivo, vendar širši javnosti premalo znano knjigo barona z Bogenšperka. Kot umetnostni zgodovinar se Tine Germ osredotoča na ikonografsko analizo bakroreznih ilustracij, ki krasijo knjigo, vendar jo hkrati tudi ustrezno umesti v literarni žanr poučno-moralističnih »prizorišč«, ki so bila v Valvasorjevem času zelo popularna. V štirih tematskih poglavjih nas avtor popelje skozi Valvasorjevo delo, ki v besedi in sliki govori o vsemogočni Smrti, ničevosti posvetnih dobrin in minljivosti človeškega življenja. Z raziskovanjem ikonografskih vidikov, ki so bili v starejši literaturi docela spregledani, opozarja na aktualnost in izvirnost »tega drobnega delca« (kot ga skromno imenuje Valvasor) in bistveno nadgradi naše védenje o vpetosti Prizorišča smrti v evropski kulturni kontekst. Skrbna primerjalna analiza ilustracij v Theatru in grafik, ki jih je imel Valvasor v svoji bogati zbirki, razkriva številna spoznanja o baronu kot ljubitelju umetnosti in o krogu umetnikov, ki so sodelovali pri nastanku njegovih knjig v grafični delavnici na Bogenšperku. Monografija ni samo pomemben prispevek k boljšemu poznavanju Valvasorjevega dela – z novih vidikov osvetljuje tudi pomen njegovega umetnostnega kroga v kontekstu razvoja baročne emblematike in ikonografije Smrti v zgodnjem novem veku.

Recenzija Bukla

Monografija, ki prvič natančno in celovito predstavlja manj znano, čeprav zelo zanimivo Valvasorjevo delo iz leta 1682 (izšlo je sedem let pred Slavo Vojvodine Kranjske). V njej se, avtor, sicer umetnostni zgodovinar osredotoči na analizo bakroreznih ilustracij, ki krasijo knjigo in jo hkrati umesti v poučno-moralistični žanr, ki je bil popularen v času nastanka. Govori o vsemogočnosti smrti ter ničevosti materialno posvetnega življenja. Pomemben prispevek h raziskavam Valvasorjeve bibliografije in njegovi aktivni vpetosti v evropske in kranjske kulturno umetniške kroge.

Samo Rugelj, Bukla 114

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...