Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 25 €
041 670 666(vsak delavnik 9h-16h)
0
Rim
39,90 € 39,90 € Prihrani 0,00 €
Za pridobitev Buklinega bonusa v vrednosti 1,20 € se prijavite ali registrirajte
Rok dobave 2-5 delovnih dni, na zalogi pri dobavitelju Brezplačna poštnina

Povej naprej

Založba Modrijan
Leto izdaje 2014
ISBN 978-961-241-812-0
Naslov izvirnika Rome
Leto izdaje izvirnika 2011
Prevod Nada Grošelj
Urejanje Špelca Mrvar

Tehnične lastnosti
trda vezava
23 x 15,5 cm
567 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
zgodovina

Založnik o knjigi

Knjiga Rim (Rome, 2011) Roberta Hughesa je izrazito osebno obarvan sprehod skozi umetnostno zgodovino tega mesta, prepleten s politično zgodovino in osebnimi razmišljanji.

Prvi dve petini sta posvečeni starim Rimljanom in kratkemu očrtu njihove zgodovine in institucij, predvsem pa dosežkom v arhitekturi, ki so postavili temelje za mnoge poznejše stvaritve: iznajdbi betona, vodovodom, cestnemu sistemu. Natančno se posveti tudi obdobju zgodnjega krščanstva, najsuverenejši pa je v poglavjih o renesansi in baroku, na primer o Michelangelu ali (njemu nadvse ljubem) Berniniju. Posrečeno vzame pod drobnogled »veliko turo«, potovanje po Italiji, ki je prišlo v navado med izobraženci 19. stoletja, za konec pa razdela obdobje fašizma, ki ga je spremljal, denimo, razcvet futurizma. V epilogu ponudi kritičen pogled na zdajšnje razmere v rimski umetnosti in družbi.

Recenzija Bukla

Hughes (1938– 2011) je bil avstralski umetnostni kritik, tudi »najbolj znani umetnostni kritik na svetu«, kot so ga opisali pri New York Timesu, in producent televizijskih oddaj, ki je na temo umetnosti napisal več kot deset knjig (tudi knjigo o umetnosti Avstralije). Med njimi pa sta tudi dve monografiji o dveh znamenitih mestih. Prvo, Barcelona, je napisal na začetku devetdesetih let, drugo, Rim, pa skoraj dvajset let pozneje, leta 2011. Čeprav v večnem mestu ni nikoli živel, ga je obiskoval več kot petdeset let, da si je upal spisati nekakšno njegovo (umetniško) biografijo (poleg besedila ima knjiga tudi tri barvne pole fotografij). Ta se vije od ustanovitve tega mesta, ki se je datumsko ne da točno opredeliti (njegov nastanek sega nekje v 8. stoletje pr. n. št.), pa vse do zadnjih desetletij, ko Hughes obdela tudi filme, ki so tako drugače zaznamovali naše dojemanje Rima (od mojstrovin Rim, odprto mesto in Tatovi koles naprej). Seveda pa nas avtor vmes popelje mimo vladarjev in cesarjev Rima, ki so skušali razširiti meje rimskega cesarstva, mimo umetnikov, ki so Rimu s svojo ustvarjalnostjo vtisnili svojo neizbrisno podobo, do futurizma in fašizma, ki sta Rim zaznamovala v dvajsetem stoletju in ki ga je po drugi svetovni vojni zopet prevzela umetnost v svojih sodobnih formah od abstraktnega slikarstva do konceptualne umetnosti. Rim je po avtorjevem mnenju utelešal idejo umetnosti in že ob njegovem prvem obisku je umetnost in zgodovino zanj spremenil v resničnost. Vendar pa Hughes kljub ugotovitvi, da je v Rim »vtkanih preveč stoletij zgodovine«, kar lahko obiskovalcu predstavlja nerešljive probleme pri soočenju z njim, svoje delo sklepa pomirjujoče, saj bralcu namigne, da je v Rimu – ne glede na tak ali drugačen nivo njegovega dojemanja – zmeraj mogoče, kot je pokazal že Fellini v Sladkem življenju, uživati brezsramno, čutno in odkrito. Bravurozna hvalnica večnemu mestu.

Samo Rugelj, Bukla 101-102

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...