Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

Ščuka

Gabriele D'Annunzio: pesnik, zapeljivec in vojni pridigar
Lucy Hughes-Hallett
Ščuka

Zaradi različnih vzrokov v Buklini spletni knjigarni te knjige ni možno kupiti.
Za več informacij se obrnite na založbo (v kolofonu levo) ali v kako drugo knjigarno.

Založba Modrijan
Leto izdaje 2016
ISBN 978-961-241-982-0
Naslov izvirnika The Pike
Podnaslov izvirnika Gabriele D'Annunzio: Poet, seducer and preacher of war
Leto izdaje izvirnika 2013
Prevod Andrej E. Skubic
Urejanje Aleš Učakar

Tehnične lastnosti
trda vezava
22,5 x 15 cm
1.210 g
688 strani
Tip knjige
biografija
Kategorije
družbene vede > politika
biografije in spomini
književnost in jezikoslovje
umetnost
zgodovina

Povej naprej

Založnik o knjigi

Ščuka je obsežna biografska pripoved o italijanskem ekstravagantnem književniku, ognjevitem nacionalistu in predhodniku tako fašistov kot futuristov Gabrieleju d’Annunziu (1863– 1938).Knjiga je v grobem razdeljena na tri dele. Prvi, uvodni del je neke vrste skrajšan, pregledni povzetek d’Annunzijeve življenjske poti, vanj so zajete najpomembnejše postaje njegove literarne kariere in javno-političnega delovanja. Drugi del je obsežnejši in obravnava številne posamezne vidike d’Annunzijeve osebnosti. Nanizani so kronološko, vsak od njih pa kot svojevrsten žaromet osvetli človeka, poeta, gizdalina, zapeljivca, megalomana, hujskača, genija, sanjača … V ta omnibus podob na velika vrata vstopajo tudi brezštevilni sodobniki iz mnogih evropskih družb, vse od poznih simbolističnih časov 19. stoletja do vzdrhtavajočih totalitarizmov v tridesetih letih prejšnjega veka. Gabriele d’Annunzio je bil v mrežo evropske inteligence vpet kot avanturistični populist in tudi kot slavljeni pesnik totalitarnega režima. Približno vsa druga polovica knjige je namenjena tretjemu delu, naslovljenemu z enako literarnim kot zloveščim ›Vojna in mir‹. Vojna je seveda ›velika vojna‹, kot so sodobniki rekli pozneje poimenovani prvi svetovni vojni, mir je pa nevzdržno stanje po tisti vojni, ki je bil tudi dejansko tako slab kompromis, da ga je morala navsezadnje ›odrešiti‹ druga, še ›večja‹ svetovna vojna. Je pa ta mir Kvarnerju prinesel spektakularno predstavo, ki jo je d’Annunzio uprizoril v svoji kuriozni kratkotrajni mestni državici na Reki.

Knjiga Ščuka je tako mnogo več kot le klasičen življenjepis. Je tudi vsestranska pripoved o družbenem (in družabnem) življenju Italije in njene okolice od fin de siècla do časa, ko se je sesuval krhki mir po prvi svetovni vojni. To je tudi zgodba o Italiji, sprva komaj porojeni kraljevini (bila je le dve leti starejša od d’Annunzia) in naposled že pomembni sredozemski sili, ki je iskala priložnosti za svojo potrditev kot starodavna velesila. Ne nazadnje kaže ta knjiga bralcu tudi svojevrsten stranski ris zgodovine (vojnega) letalstva, katerega pomemben gibalec je bil prav tako vsestranski talent Gabriele d’Annunzio.

Recenzija Bukla

Obstajajo običajne biografije, ki opisujejo življenja znanih in posebnih ljudi, obstajajo pa tudi izjemne biografije znanih in posebnih ljudi. Ščuka, veličastna in mnogoplastna biografija razvpitega italijanskega pesnika, pisatelja, vojaka, gizdalina, megalomana in vsestranskega zapeljivca Gabriela d\\'Annunzia (1863– 1938), po katerem se je zgledoval tudi Mussolini, je ena od slednjih. Lucy Hughes-Hallet (1951) je angleška zgodovinarka, ki je do zdaj že napisala odmevno biografijo o Kleopatri ter portrete različnih nad ljudi z naslovom Junaki, v Ščuki, ki je izvirno izšla leta 2013 in jo je izvrstno prevedel Andrej E. Skubic, pa je presegla samo sebe. Avtorica v izpil jenem slogu ter z virtuoznim, sugestivnim jezikom pred nami razpre veličastno zgodovinsko fresko, v njeno središče pa postavi d\\'Annunzia (po njegovem morda najbolj znanem romanu Zmagoslavje smrti ga kot pisatelja poznamo tudi pri nas) ter njegovo življenje in dejanja osvet ljuje z različnih zornih kotov ter v širokem družbeno zgodovinskem okviru. Vse, kar je počel d\\'Annunzio, je bilo grandiozno in megalomansko. Če si je sposojal ideje drugih avtorjev, si jih je prisvojil tako intenzivno, da je izgledalo, kot da so njegove. Če je pisal drame, si je zraven zamislil tudi tako razkošne scenografije (kasneje pa tudi skrbel za njihovo natančno realizacijo), da so celo znani scenografi odstopili od njihove izdelave, saj so jih smatrali za preveč zahtevne. Če je osvajal ženske, se ni ustavil pred njihovim upiranjem in zmrdovanjem nad njegovo zunanjo pojavo, in ponje, kljub morebitnim zavrnitvam, še naprej pošiljal kočije, polne cvetja, ter jih neumorno vabil k sebi. Seveda je bil d\\'Annunzio kontroverzen, (tudi) osovražen, proglašen za fašista in podobno: a bil je tudi človek z življenjsko zgodbo, večjo od življenja samega. Iz nje pa je Lucy Hughes-Hallet napisala knjigo, ki je večja tudi od njegove življenjske zgodbe.

Samo Rugelj; Bukla 129-130

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...