Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 25 €
041 670 666(vsak delavnik 9h-16h)
0

Vzporedni svetovi

Risarke in slikarke prve polovice 19. stoletja na Kranjskem
Lidija Tavčar
Vzporedni svetovi
37,90 € 37,90 € Prihrani 0,00 €
Za pridobitev Buklinega bonusa v vrednosti 1,14 € se prijavite ali registrirajte
Rok dobave 2-5 delovnih dni, na zalogi pri dobavitelju Brezplačna poštnina

Povej naprej

Založba Modrijan, Narodna galerija
Leto izdaje 2014
ISBN 978-961-241-871-7
Urejanje Zala Mikeln
Slikovno gradivo Lidija Tavčar

Tehnične lastnosti
trda vezava
24,5 x 17 cm
1.370 g
454 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
umetnost > slikarstvo in kiparstvo
zgodovina

Založnik o knjigi

Veliki umetniki, ki jih vsi poznamo, so večinoma moški, o ženskih ustvarjalkah pa je znanega bolj malo. Razlogov za to je več: ženskam so bile »umetnostne akademije« nedostopne, zaradi svojega družbenega položaja se niso mogle izobraževati in samostojno ustvarjati. Njihova dela so ostala skrita, nekatera so še do nedavnega pripisovali moškim ustvarjalcem. Vsa njihova umetnost je tako živela zastrta, večinoma je bila zaprta v družinsko okolje, umaknjena pred javnostjo, tako kot so bile one same.
Knjiga dr. Lidije Tavčar, dobitnice Valvasorjeve nagrade, razkriva ta vzporedni svet in obuja spomin na trideset likovnih ustvarjalk iz prve polovice 19. stoletja, ki so delovale na Kranjskem. Nekatere med njimi so predstavljene prvič, številne reprodukcije njihovih del pa kažejo ves njihov ustvarjalni trud in umetniški talent.
Knjiga je izšla v sozaložništvu z Narodno galerijo.

Recenzija Bukla

Prvo poglavje te pomembne domače znanstveno-umetniške monografije se začenja precej provokativno: »Nič novega ne povemo, če rečemo, da so ženske v zgodovini tako zahodne kot drugih civilizacij skrite kot akterke, odsotne kot likovne ustvarjalke, nevidne kot avtorice na različnih področjih umetnosti in znanosti …« Četudi od začetka nemo prikimavamo in se čudimo razlogom za tako stanje, nas nadaljnje prebiranje o življenju in delu tridesetih risark iz prve polovice 19. stoletja prepriča, da so bile mnoge po krivici prezrte, zamolčane in bi bile lahko tudi pozabljene, če jih ne bi dr. Lidija Tavčar (ob pomoči sodelavcev) tako vestno in natančno portretirala v pričujoči knjigi. Biografije slovenskih ustvarjalk (mnoge je bilo treba povsem rekonstruirati) in njihova zbrana dela so v knjigi urejeni po stopnji likovne izobrazbe, ki so je bile avtorice deležne, od tistih, ki so se učile doma pri očetih, prek ljubiteljskih do profesionalnih oziroma poklicnih slikark. Veseli in ponosni smo lahko, da imamo vsaj del domače ženske likovne ustvarjalnosti nekega obdob ja zabeležen za zmeraj.

Renate Rugelj, Bukla 107-108

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...