Založba | UMco |
Zbirka | Druge filmske knjige |
Leto izdaje | 2003 |
ISBN | 961-6445-13-8 |
Urejanje | Samo Rugelj |
mehka vezava
21 x 15 cm
330 g
256 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
umetnost > film
knjige umco
Založnik o knjigi
V tej knjigi je avtor obširno in natančno interpretiral vse filme, ki jih je posnel ruski režiser Andrej Tarkovski. Interpretacija je preplet več pripovedi, o čemer govori že podnaslov knjige. Čeprav Tarkovski ni maral za Freuda, je avtor skušal zagovarjati tezo, da so njegovi filmi ena najbolj prepričljivih ilustracij ključnih Freudovih konceptov: želja, nezavedno, Ono, fantazma, simptom, transfer, nadjaz. Drugo temeljno koordinato knjige o Tarkovskem predstavljajo dela francoskega filozofa in znanstvenika Gastona Bachelarda. Avtor skuša pokazati, da je Tarkovski režiser, ki ga upravičeno imenujemo filmski poet. O poetiki je veliko pisal prav Bachelard, zato je knjiga o Tarkovskem sočasno analiza njegovih filmov ter predstavitev temeljnih konceptov poetike duha, kot jo je razumel Bachelard. Temeljna ideja knjige o Tarkovskem je, da je človek duhovno ali spiritualno bitje, bitje spomina, sanj, nostalgije in pasijona, diskontinuiranega časa. Težko bi dvomili, da je Tarkovski eden najboljših režiserjev, ki ni nikoli podlegel komercialnim interesom, poleg tega pa je uspel z izjemno lahkoto ustvarjati in se gibati v svetu, za katerega je švedski režiser Bergman dejal, da je vanj želel vstopiti tudi sam, a dolgo ni vedel, kako bi to storil. Ko je videl Tarkovskega, je bil očaran. Tudi avtor knjige o slavnem ruskem režiserju je bil očarana nad njegovo izjemno kreativnostjo in poetičnostjo, zato je njegova knjiga ne le poklon Tarkovskemu, ampak je tudi darilo v najbolj pristnem pomenu besede, kot ga najdemo pri francoskem filozofu Derridaju. Nobenega dvoma ni, da zlasti v slovenskem jeziku še ni bilo tako kompleksne predstavitve Andreja Tarkovskega, saj avtorji navadno mnogo bolj preprosto razlagajo, kako je Tarkovski delal svoje filme, medtem ko se ne spuščajo v samo analizo njegovih pripovedi. Dušan Rutar je naredil prav to, saj vodi Šolo filmske pripovedi in estetike, v kateri se ukvarja s teorijo filma in umetnosti nasploh, zato je njegovo delo pomemben prispevek tudi k teoriji filma, in ne le del Andreja Tarkovskega.
Sorodne knjige
- -10% Državljan Kane Mit o najboljšem filmu vseh časov 11,16 € 12,40 € Prihrani 1,24 € Dodaj v košarico
- -10% Poslušajmo filme Filmska glasba skozi čas, ki se je prerasel 17,91 € 19,90 € Prihrani 1,99 € Dodaj v košarico
- -10% Ubij vse in vrni se sam Špageti, peplumi, giallo, mondo, naci-porno, zombiji, kanibali in sublimna logika eurotrasha 9,35 € 10,39 € Prihrani 1,04 € Dodaj v košarico
- -10% Zelo za Najboljši filmi XXI. stoletja po izboru dolgoletnega filmskega kritika 22,50 € 25,00 € Prihrani 2,50 € Dodaj v košarico
- -10% V isto reko ne moreš stopiti dvakrat Filmska nadaljevanja prihodnosti 3,72 € 4,13 € Prihrani 0,41 € Dodaj v košarico
- -10% Stari, kje je film Zgodba o korejskem filmskem čudežu 14,64 € 16,27 € Prihrani 1,63 € Dodaj v košarico
- -10% Kruh in mleko Scenarij za celovečerni igrani film 6,49 € 7,21 € Prihrani 0,72 € Dodaj v košarico
- -10% Petelinji zajtrk Scenarij največjega sodobnega slovenskega filmskega hita 17,91 € 19,90 € Prihrani 1,99 € Dodaj v košarico
- -10% Daredevil Čarobni svet posebnih filmskih učinkov 3,72 € 4,13 € Prihrani 0,41 € Dodaj v košarico