Urednikov uvodnik
Pred dnevi je v ljubljanskem Cankarjevem domu potekal že deveti Kulturni bazar, kjer se je v sklopu projektov slovenske bralne kulture predstavila tudi revija Bukla. Ko se je na enem kraju združilo.. več>
Knjiga
Slovenski film 2.0
Kritična enciklopedija slovenskega celovečernega filma 1991–2016
Urednik: Samo Rugelj
mehka vezava, 415 str.
Mere: 21x15 cm, 540 g
ISBN: 978-961-6954-60-0
Redna cena: 24,90 €
Popust: 10,00 %
Prihranek: 2,49 €
Spletna cena: 22,41 €
V ceno je vključen 9,5% DDV
Na zalogi, rok dobave 3-4 dni
Založnik o knjigi

Kaj je to, kar imate v rokah? To je natanko to, kar obljublja podnaslov: Kritična enciklopedija slovenskega celovečernega filma 1991–2016.

Zakaj »kritična«? Ker sem filmski kritik. Kar pomeni, da znam biti zoprn. Da po koncu filma preštejem mrtve, izbrišem kri in naredim obdukcijo. In da včasih povem kaj novega.

Zakaj »enciklopedija«? Ker je knjiga formatirana enciklopedično. Vsak film je enota zase. Na koncu imate sicer abecedno kazalo vseh filmov, toda v sami knjigi so razvrščeni po kategorijah.

Zakaj »slovenskega celovečernega filma«? Ker enciklopediram le slovenske celovečerce, toda vse celovečerce – igrane, dokumentarne in televizijske. Tiste, ki so se vrteli v kinu, tiste, ki so se vrteli na TV, in tiste, ki so jih posneli gverilci, regionalci in drugi norci. Tu je torej skoraj vse, kar je bilo celovečernega, recimo daljšega od ure.

Zakaj »1991–2016«? Ker so tu filmi, ki so bili – kjerkoli že – prikazani med junijem 1991 in junijem 2016. In ker je Samo Rugelj, založnik knjige rekel: Hej, a ne bi ob četrtstoletnici Slovenije napisal knjige o filmu te četrtstoletne Slovenije?

Film je daljši in hitrejši od spomina. Na srečo. Kar velja tudi za slovenski film, pa četudi bi včasih kakega najraje pozabili. Običajno nam to krasno uspeva. In to knjigo sem napisal zato, da jih ne bi pozabil.

– Avtor, iz uvoda

Recenzija Bukla

Predvsem po zaslugi Zdenka Vrdlovca (Zgodovina filma na Slovenskem 1896–2011), Marcela Štefančiča, jr. (Na svoji zemlji, Maškarada) ter urednikov Igorja Prassla (Filmografija slovenskega animiranega filma 1952–2012) in Sama Ruglja (Filmografija slovenskih celovečernih filmov 1931–2010) smo v zadnjih letih prišli do temeljite analize koordinat, znotraj katerih se je v svojem prvem stoletju in še nekaj dlje gibal film na Slovenskem. Za piko na i, za jagodo na torti, za poslednji rez in za svež vstop v prihodnost je manjkal le še pregled poosamosvojitvenega filma, ki nam ga ob jubileju države v kritiškem duhu ponuja Štefančič. Za potrebe knjige je opravil temeljito raziskavo, iz katere izhaja, da je digitalna revolucija tudi pri nas zelo povečala filmsko produkcijo zunaj običajnih institucionalnih mehanizmov. Ko prečeše slovensko filmsko produkcijo zadnjih petindvajsetih let, avtorju ne uide noben javno predvajan film celovečerne dolžine in pred nami se v šestintridesetih kategorijah razgrne kar 297 film (!): od igranih do dokumentarnih, od visoko subvencioniranih do samizdatov, od večkrat nagrajenih do popolnoma obskurnih, od zamejskih do multikulturnih, od glasbenih do nemih, od nebeško dobrih do popolnih kiksov, od antikapitalističnih do tistih, v katerih trpi srednji razred, od esejističnih do žanrskih, od televizijskih do kinofilmov. Vsi, ki se tako ali drugače ukvarjajo s filmom ali jih film zanima ljubiteljsko, s to knjigo dobivajo neprecenljiv pregled tega, kar so počeli in gledali v zadnjih 25 letih. Ko se poglobite v Slovenski film 2.0, začnete še bolj verjeti, da bo slovenski film v naslednjega četrt stoletja moral dobiti domovinsko pravico, jasno pa postane tudi to, da bo v prihodnosti morda lahko ponudil bolj domišljene izdelke kot v času oslepele tranzicije, ki je bila tudi tehnološke narave. Toda premik na bolje se bo lahko zgodil le ob brezkompromisni predanosti nekaterih kritičark in kritikov, torej tudi zaradi knjige, kot je ta!

Žiga Valetič; Bukla 122

© Bukla – Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Pogoji uporabe.

  Košarica knjigarne  
V košarici ni knjig.
  Prednaročila  

Tito - PREDNAROČILO
59,50 €   48,00 €
  Vrtičkanje