Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

Podoba-čas

Gilles Deleuze
Podoba-čas
30,00 € 30,00 € Prihrani 0,00 €
Za pridobitev Buklinega bonusa 0,90 € se prijavite ali registrirajte
Na zalogi, dobava 1-5 delovnih dni

Knjigo zavijemo v darilni papir in zavežemo s trakom. Račun prejme kupec, knjigo obdarovanec.

2,90 €


Založba Studia humanitatis
Zbirka Zelena zbirka
Leto izdaje 2020
ISBN 978-961-6798-96-9
Knjiga je izšla s finančno podporo JAK RS.

Tehnične lastnosti
mehka vezava
440 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
umetnost > film

Povej naprej

Založnik o knjigi

Druga Deleuzova knjiga o filmu, Podoba-čas, je opredelila drugo obdobje v zgodovini filma, ki je sledilo dobi podobe-gibanja. Kako se verižita spomin in sedanjost, aktualnost in virtualnost? Zakaj Deleuze tu vpelje pojem kristala časa? Zazna, opredeli in opiše ga v dinamični razgrnitvi njihovega postajanja v filmih poljskega avtorja Krzysztofa Zanussija, v prelomnih spojih podob-misli Orsona Wellesa in »največjih podobah-kristalih« v Steklenem srcu Wernerja Herzoga. V filmih Federica Fellinija in Wima Wendersa pa odkrije pomen še ene prav posebne časovne določitve. V podobo-čas se namreč odločilno vpiše denar kot kategorija časa. Vendar pa je na koncu podob-časa mogoče zaslutiti prihajajoči konec filma kot še neopredeljeni novi začetek.

Recenzija Bukla

Prevod filmske teoretske klasike Podoba-gibanje je v slovenščini izšel leta 1991, ko je napočila tudi doba poosamosvojitvenega domačega filma, ki je dala nekaj poleta tudi filmski publicistiki in teoriji. Njeno nadaljevanje z naslovom Podoba-čas (izvirno je izšla 1985) izhaja v času, ko sta se globalna filmska estetika in njen dostop do gledalcev povsem spremenila, slovenska kinokultura pa je najbrž na najnižji ravni doslej, saj je bilo kinoprikazovanje v letu pandemije zelo omejeno, filmska teorija pa v knjižnem smislu še vedno sloni na avtorjih, ki so v slovenskem prostoru prisotni že več deset­letij – mladih skoraj ni. Morda bo izid Deleuzove knjige spodbudil k ponovnemu razmišljanju o filmu v specifično teoretskem okviru. Deleuze je namreč filme delil v dve zvrsti, ju potem tudi popisal v svojih knjigah in obširno dokumentiral s primeri iz različnih klasičnih filmov: prvo (podoba-gibanje) je označeval tudi s terminom podoba-akcija, za katero je bila značilna neprekinjena čutno-gibalna kontinuiteta protagonistov. V nasprotju s tem pa je za podobo-čas značilno prekinjanje čutno-gibalne kontinuitete. To se odraža tudi v dejavnosti likov: v prvem tipu filmov so liki dejavni in organizirajo čas (in življenje) po svoje, v drugem pa so bolj opazovalci časa, kar v nekem smislu velja tudi za gledalce, ki pri tem tipu filmov pogosto tavajo v času. Knjižna filmska klasika, ki jo je preprosto treba dodati k njeni predhodnici!

Samo Rugelj, Bukla 160

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...