Založba | ZRC, ZRC SAZU |
Zbirka | Migracije |
Leto izdaje | 2017 |
ISBN | 978-961-05-0013-1 |
Leto izdaje izvirnika | 2017 |
Urejanje | Aleksej Kalc |
mehka vezava
20,5 x 14,5 cm
530 g
380 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
družbene vede > sociologija
družina, vzgoja in izobraževanje
družbene vede > socialno skrbstvo
O knjigi
Marijanca Ajša Vižintin v znanstveni monografiji Medkulturna vzgoja in izobraževanje analizira politike vključevanja za priseljence, razvoj večkulturne in medkulturne pedagogike, soočanje s predsodki in njihovo preseganje, odpira vprašanje sestavljene identitete, pojasnjuje, od kod in zakaj prihajajo otroci priseljenci v Slovenijo. V drugem delu predstavlja inovativni model medkulturne vzgoje in izobraževanja, sestavljen iz sedmih kriterijev: 1. medkulturnost kot pedagoško-didaktično načelo, 2. sistemska podpora pri vključevanju otrok priseljencev, 3. učitelji z razvijajočo se medkulturno zmožnostjo, 4. razvoj zavedanja o večkulturni družbi pri vseh učnih predmetih, 5. medkulturni dialog na šoli, 6. sodelovanje s (starši) priseljenci, 7. sodelovanje z lokalno skupnostjo.V medkulturni model vključevanja so aktivno vključeni vsi: učenci in starši, priseljeni in nepriseljeni, pedagoške delavke, delavci, priseljenci sami, društva priseljencev, organizacije v lokalnem okolju in pristojni državni organi. Vsaka pedagoška delavka, vsak pedagoški delavec s svojim odnosom, z znanjem in dejanji soustvarja vključevalno (ali izključevalno) družbo. Vsak je soodgovoren za vključevanje.
Recenzija Bukla
Avtorica, sodelavka Inštituta za slovensko izseljenstvo in migracije ZRC SAZU, je več kot deset let sodelovala v različnih projektih, kjer se je srečevala z izzivi vključevanja in na podlagi tega napisala obsežno delo. Sestavljeno je iz dveh delov. V prvem spoznamo razvoj vključevanja (otrok) priseljencev konec 20. in na začetku 21. stoletja, drugi del pa nam predstavi model medkulturne vzgoje in izobraževanja. Po eni strani gre za opazovanje in oceno preteklega dela, po drugi strani pa za predloge, kako dobre prakse še nadgraditi in optimizirati ter kakšne so pasti in nevarnosti slabega pedagoškega dela ter političnega načrtovanja. V procesu vključevanja priseljenskih otrok morajo poleg šole seveda sodelovati starši pa tudi lokalna skupnost, največ dela pa pripade učiteljicam in učiteljem, ki naj s stalnim usposabljanjem razvijajo svojo medkulturno zmožnost. Vižintinova ugotavlja, da le takšni pedagogi lahko spodbujajo tudi medkulturne zmožnosti pri svojih učencih.
Žiga Valetič, Bukla 137
© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.
Sorodne knjige
-
Počivaj, igraj se, odraščaj Kako razumeti predšolske otroke (ali kogar koli, ki se vede tako) 27,00 € Dodaj v košarico
-
-10% Zakaj to počne? Kaj se dogaja v glavah jeznih in nadzirajočih moških 26,01 € 28,90 € Prihrani 2,89 € Dodaj v košarico
-
Izzivi sodobne vzgoje Z ljubeznijo, potrpežljivostjo in postavljanjem meja do sožitja v družini 27,96 € Dodaj v košarico
-
-10% Poglej si z novimi očmi! Vodnik za poučevanje tri- do enajstletnih otrok o filmu in televiziji, namenjen vzgojiteljem, učiteljem in staršem 15,21 € 16,90 € Prihrani 1,69 € Dodaj v košarico
-
Evropeizacija izobraževanja Izobraževanje odraslih med teorijo, evropsko in nacionalnimi politikami ter prakso 24,90 € Dodaj v košarico