Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

Faces

Zgodovina obraza
Hans Belting
Faces

Zaradi različnih vzrokov v Buklini spletni knjigarni te knjige ni možno kupiti.
Za več informacij se obrnite na založbo (v kolofonu levo) ali v kako drugo knjigarno.

Založba Beletrina
Zbirka Koda
Leto izdaje 2015
ISBN 978-961-284-087-7
Leto izdaje izvirnika 2014
Prevod Alfred Leskovec
Urejanje Aleš Šteger

Tehnične lastnosti
trda vezava
23,5 x 16,5 cm
770 g
354 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
umetnost
filozofija

Povej naprej

Založnik o knjigi

Odkar lahko sledimo upodobitvam človeka, je človeški obraz v središču. A obenem se obraz izmika tisočletnim poskusom upodobitve. V knjigi Faces, zgodovina obraza je Hans Belting na sledi temu napetemu razmerju, ki sega od prvih kamenodobnih mask pa vse do obrazov, kakršne nam vsak dan prinašajo sodobni množični mediji. Belting razmišlja o raznovrstnih poskusih, da bi se polastili človeškega obraza, najsi v gledaliških maskah, v mimiki gledališkega igralca, v portretni fotografiji, na plakatih, na filmu ali v delih sodobnih vizualnih umetnikov. Pričujoča bogato ilustrirana knjiga je polna iskrivih uvidov, je eruditsko popotovanje po zgodovini in obenem fascinantna raziskava upodobitev življenja, ki se vztajno izmika.

Recenzija Bukla

Seveda v tej z mnogimi ilustracijami in fotografijami obogateni monografiji ne gre za kako naravno, evolucijsko zgodovino obraza (čeprav v njej nastopa tudi Darwin), saj je Belting (1935), nemški umetnostni zgodovinar in medijski teoretik ter avtor mnogih knjig, z njo napisal nekakšno kronologijo upodabljanja človeškega obraza od posmrtnih mask iz obdobja 7000 pr. n. št. do sintetičnih obrazov digitalne realnosti. Belting nas vodi od upodabljanja obraza v različnih kulturnih in religioznih kontekstih, kolonialnih pridobitev mask, ki pa so izzvenele brez kontekstualizacije njihove kulturne podlage, različnih tehnik portretiranja obrazov od 15. stoletja naprej, vključno z fotorealizmom, ki so ga takrat že obvladali, avtoportretiranja s strani različnih slikarjev (izvirni pristop Johanessa Gumppa, ki ga vidimo v hrbet, ko se gleda v ogledalo ter se hkrati riše, in Caravaggia, ki se nariše v podobi Goljatove glave v Davidovi roki, ko se ta pravkar spreminja v svojo posmrtno masko, pa Rembrandta v različnih časovnih obdobjih), gledaliških mask, ki so uprizarjale obraze od antike do današnjih dni, pa vse do poskusov fotografskega »arhiviranja« obrazov na začetku 20. stoletja, Baconove dekonstrukcije obraza, fotografije Gertrude Stein ob njenem portretu, uokvirjanja Jeana Cocteauja s strani Mana Raya, uporabe fotografij obrazov ameriških vojakov, ki so padli v Vietnamu kot medijskega pritiska revije Life za prenehanje vojne, večplastne analize Bergmanove Persone, prebarvanja in repliciranja obraza ter družbenopolitični kontekst portreta Mao Cetunga na Kitajskem in drugod skupaj z Warholovo interpretacijo. Fascinantna raziskava o neulovljivosti najbrž najpogosteje upodobljenega motiva v človeški zgodovini.

Samo Rugelj, Bukla 112-113

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...