Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

Pozorni pripovedovalec

Olga Tokarczuk
Pozorni pripovedovalec
25,00 € 25,00 € Prihrani 0,00 €
Za pridobitev Buklinega bonusa 0,75 € se prijavite ali registrirajte
Na zalogi, dobava 1-5 delovnih dni

Knjigo zavijemo v darilni papir in zavežemo s trakom. Račun prejme kupec, knjigo obdarovanec.

2,90 €


Založba LUD Literatura
Zbirka Labirinti
Leto izdaje 2022
ISBN 978-961-7165-14-2
Naslov izvirnika Czuły narrator
Leto izdaje izvirnika 2018
Prevod Jana Unuk

Tehnične lastnosti
trda vezava
21 x 14,5 cm
380 g
213 strani
Tip knjige
esej
Kategorije
leposlovje > eseji
poljsko leposlovje

Povej naprej

Založnik o knjigi

Poljsko pisateljico Olgo Tokarczuk slovenski bralci že dobro poznajo kot romanopisko, saj je v slovenščino prevedenih šest od njenih desetih romanov in zbirka novel Bizarne zgodbe (2018). Pozorni pripovedovalec je prva avtoričina knjiga po prejemu Nobelove nagrade za književnost za leto 2018.

Okrog literature se vrtijo vsi v knjigo vključeni eseji, tudi tista, ki sta posvečena problematiki živali in filma. Vsi koncepti, s katerimi se ukvarja Pozorni pripovedovalec, so podani skozi osebno izkušnjo pisateljice in bralke – in sicer ob tako raznovrstnih tematskih sklopih, kot so na primer vprašanje narativnega procesa in njegove a-logičnosti, odnos do živali, kot se kaže v književnosti, etika branja, psihologija ustvarjanja. Knjigo zaključuje nobelovsko predavanje, v katerem je v ospredju pojem pripovedovalca. Olga Tokarczuk sicer razmišlja tudi o ontološkem statusu in možnih pojavnih oblikah literature prihodnosti. Ne nazadnje o tem, kako utreti pot v novo, kako iznajti obliko književnosti, primerno za fluidno sedanjost, in morda celo uzreti ali vsaj zaslutiti znamenja, ki napovedujejo književnost za nam še neznano prihodnost, vse to v razmerah, ko se zdi, da zanimanje za branje v njegovi klasični obliki drastično upada: »Ali je mogoča takšna zgodba, ki bi izstopila iz nekomunikativne ječe lastnega ‘jaza’, razkrila večje območje resničnosti in pokazala vzajemne povezave? Ki bi se znala distancirati od shojenega, očitnega in banalnega centra ‘splošno veljavnih mnenj’ in bi zmogla na zadeve pogledati eks-centrično, iz položaja zunaj centra?«

Recenzija Bukla

Poljska pisateljica Olga Tokarczuk (1962), po izobrazbi psihologinja, ki je kar nekaj časa delala tudi kot psihoterapevtka, je leta 2019 za svoj izjemni opus, med katerim izstopajo Jakobove bukve, prejela Nobelovo nagrado za literaturo. Od prejema nagrade pa do danes je na novo (leta 2020) objavila samo zbirko esejev Pozorni pripovedovalec, napisanih ob različnih prilož­nostih. V dopadljivo razumljivem, vendar intelektualnem slogu, v njih razpravlja o različnih vidikih ukvarjanja z literaturo in knjigami ter umetnostjo nasploh, od avtoričinega branja v njeni mladosti, ki je vplivalo na njeno kasnejšo avtorsko formiranje, potem branja knjig nasploh, prek prevajalcev kot veličastnih posrednikov zgodb med jeziki, po mnenju nobelovke tudi soavtorjev njenih del ter zaveznikov pred zunanjim svetom, do ekonomije pisanja, še posebej romanov nasploh, kjer se Olga Tokarczuk sprašuje, zakaj se zdi logično, da se mora pri večletnem pisanju denimo zgodovinskega romana avtor sam znajti okoli tega, kako bo financiral njegovo nastajanje in svoje življenje (torej mora delovati na trgu), medtem pa je logično, da se stadioni gradijo in tanki kupujejo s skupnim denarjem. Zakaj, se sprašuje nobelovka, ne bi stadionov in tankov prepustili prostemu trgu, nastajanje romanov pa javno financirali. Žlahtni eseji angažirane intelektualke.

Samo Rugelj, Bukla 169

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...