Podoba-čas
Gilles DeleuzeZaložba | Studia humanitatis |
Zbirka | Zelena zbirka |
Leto izdaje | 2020 |
ISBN | 978-961-6798-96-9 |
Prevod | Jelka Kernev Štrajn, Stojan Pelko |
mehka vezava
440 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
umetnost > film
Založnik o knjigi
Druga Deleuzova knjiga o filmu, Podoba-čas, je opredelila drugo obdobje v zgodovini filma, ki je sledilo dobi podobe-gibanja. Kako se verižita spomin in sedanjost, aktualnost in virtualnost? Zakaj Deleuze tu vpelje pojem kristala časa? Zazna, opredeli in opiše ga v dinamični razgrnitvi njihovega postajanja v filmih poljskega avtorja Krzysztofa Zanussija, v prelomnih spojih podob-misli Orsona Wellesa in »največjih podobah-kristalih« v Steklenem srcu Wernerja Herzoga. V filmih Federica Fellinija in Wima Wendersa pa odkrije pomen še ene prav posebne časovne določitve. V podobo-čas se namreč odločilno vpiše denar kot kategorija časa. Vendar pa je na koncu podob-časa mogoče zaslutiti prihajajoči konec filma kot še neopredeljeni novi začetek.
Recenzija Bukla
Prevod filmske teoretske klasike Podoba-gibanje je v slovenščini izšel leta 1991, ko je napočila tudi doba poosamosvojitvenega domačega filma, ki je dala nekaj poleta tudi filmski publicistiki in teoriji. Njeno nadaljevanje z naslovom Podoba-čas (izvirno je izšla 1985) izhaja v času, ko sta se globalna filmska estetika in njen dostop do gledalcev povsem spremenila, slovenska kinokultura pa je najbrž na najnižji ravni doslej, saj je bilo kinoprikazovanje v letu pandemije zelo omejeno, filmska teorija pa v knjižnem smislu še vedno sloni na avtorjih, ki so v slovenskem prostoru prisotni že več desetletij – mladih skoraj ni. Morda bo izid Deleuzove knjige spodbudil k ponovnemu razmišljanju o filmu v specifično teoretskem okviru. Deleuze je namreč filme delil v dve zvrsti, ju potem tudi popisal v svojih knjigah in obširno dokumentiral s primeri iz različnih klasičnih filmov: prvo (podoba-gibanje) je označeval tudi s terminom podoba-akcija, za katero je bila značilna neprekinjena čutno-gibalna kontinuiteta protagonistov. V nasprotju s tem pa je za podobo-čas značilno prekinjanje čutno-gibalne kontinuitete. To se odraža tudi v dejavnosti likov: v prvem tipu filmov so liki dejavni in organizirajo čas (in življenje) po svoje, v drugem pa so bolj opazovalci časa, kar v nekem smislu velja tudi za gledalce, ki pri tem tipu filmov pogosto tavajo v času. Knjižna filmska klasika, ki jo je preprosto treba dodati k njeni predhodnici!
Samo Rugelj, Bukla 160
© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.
Sorodne knjige
-
-10% Ubij vse in vrni se sam Špageti, peplumi, giallo, mondo, naci-porno, zombiji, kanibali in sublimna logika eurotrasha 9,35 € 10,39 € Prihrani 1,04 € Dodaj v košarico
-
-10% Zadnja večerja Scenarij za celovečerni igrani film 6,49 € 7,21 € Prihrani 0,72 € Dodaj v košarico
-
-10% Devet veličastnih 2.del Pogled v zgodovino filmske glasbe 11,16 € 12,40 € Prihrani 1,24 € Dodaj v košarico
-
Zadnji pravi moški Podvigi, polomi in prepiri hollywoodskih kraljev eksplozij 28,99 € Dodaj v košarico
-
-10% Wagner in film Rojstvo filmske glasbe iz duha Wagnerjevih idej 22,41 € 24,90 € Prihrani 2,49 € Dodaj v košarico
-
-10% Če umrem, preden se zbudim Klasično obdobje filma noir – 250 esejev o noči sveta 33,21 € 36,90 € Prihrani 3,69 € Dodaj v košarico
-
-10% Vojko Duletič – obstranec Ustavljeni čas filma 22,41 € 24,90 € Prihrani 2,49 € Dodaj v košarico
-
-10% Slovenski film 2.0 Kritična enciklopedija slovenskega celovečernega filma 1991–2016 22,41 € 24,90 € Prihrani 2,49 € Dodaj v košarico