Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

Rojstvo biopolitike

Kurz na Collège de France, 1978-1979
Michel Foucault
Rojstvo biopolitike

Zaradi različnih vzrokov v Buklini spletni knjigarni te knjige ni možno kupiti.
Za več informacij se obrnite na založbo (v kolofonu levo) ali v kako drugo knjigarno.

Založba Krtina
Zbirka Temeljna dela
Leto izdaje 2015
ISBN 978-961-260-088-4
Naslov izvirnika Naissance de la biopolitique
Leto izdaje izvirnika 2004
Prevod Aljoša Kravanja
Spremna beseda Zdravko Kobe
Urejanje Aljoša Kravanja

Tehnične lastnosti
mehka vezava
20 x 13 cm
336 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
družbene vede > politika

Povej naprej

Založnik o knjigi

Pod naslovom La naissance de la biopolitique sta založbi Seuil in Gallimard objavili seminar, ki ga je Michel Foucault vodil na Collège de France v študijskem letu 1978– 1979. V predhodnem šolskem letu, v seriji predavanj, ki so pri istih založbah izšla pod naslovom Securité, territoire, population, je Foucault preučeval premike v modernem razumevanju političnega upravljanja. V tem seminarju je predstavljal odmevno tezo, da se v zgodnji modernosti evropske oblasti prenehajo zanimati izključno za izvajanje suverenosti nad nekim teritorijem, temveč si za svojo središčno nalogo zastavijo upravljanje s populacijo. Od tod ta izraz, biopolitika: v modernosti, trdi Foucault, politika ne odloča več o smrti svojih podanikov, marveč regulira življenje svoje populacije. Moderna politika je za Foucaulta v prvi vrsti veščina upravljanja z življenjem, veščina zagotavljanja njegovih potreb, nedvomno, vendar tudi tehnika omejevanja njegovih ekscesov.

Foucault se je v predavanjih o rojstvu biopolitike lotil preučevanja liberalizma, razumljenega kot tehnologije vladanja. Priznati mu je treba, da je zgodaj uspel zaznati krizo disciplinske družbe in da je med miselnimi tokovi tistega časa izbrskal nekaj takega, kot je neoliberalizem, ki je bil tedaj izven ozkega strokovnega kroga popolna neznanka. Foucaultu je obenem uspelo – kar je spet izjemno – razmeroma natančno začrtati značilnosti, po katerih se nemški in ameriški neoliberalizem razlikujeta od klasičnega liberalizma 18. stoletja. En in drugi imata trg za ekonomsko najučinkovitejši in politično najprimernejši model koordinacije decentraliziranih akterjev. Vendar za neoliberalce trg ni naravna danost, temveč umetna tvorba, ki ima za svoj obstoj zahtevne pogoje in posledično terja nenehno skrb. Trg za neoliberalce nadalje ni prostor menjave, temveč predvsem mesto, na katerem pridejo do izraza konkurenčne prednostni posameznih ponudnikov. Posledično so neoliberalni subjekti bistveno mišljeni po modelu podjetja, so podjetniki samega sebe, drugače pa – kar je prišlo do izraza zlasti v teoriji človeškega kapitala – brez vsake psihološke globine.

Recenzija Bukla

Skoraj sočasno sta izšli dve monografiji, ki prinašata Foucaultova predavanja na Collège de France v drugi polovici sedemdesetih let. V prvi knjigi, »Družbo je treba braniti«, se je Foucault odzival na sočasne premike v teoriji in politiki, predvsem krizo marksizma na eni strani in vzpon neoliberalizma na drugi. Zato je prekinil s tradicionalnim pojmovanjem oblasti z gledišča suverenosti in zakona ter vpeljal gledišče t. i. »vladnosti« in »biopolitike«, s čimer je bila kasneje utemeljena nova smer v politični filozofiji. Druga monografija, Rojstvo biopolitike, je nekakšno njeno neposredno nadaljevanje, saj se je Foucault tu v okviru rojstva biopolitike lotil preučevanja (neo)liberalizma kot tehnologije vladanja. Poleg lociranja pojma neoliberalizma, ki je bil tedaj izven strokovnega kroga neznan, je Foucault v teh predavanjih začrtal ključne značilnosti, po katerih sta se nemški in ameriški neoliberalizem razlikovala od klasičnega liberalizma 18. stoletja. Te so: a) za neoliberalce je trg umetna tvorba, ne pa naravna danost, b) to ni toliko mesto menjave kot prostor, kjer pridejo do izraza konkurenčne prednosti posameznih ponudnikov in c) neoliberalni subjekti so predvsem »podjetniki samega sebe«, drugače pa so brez psihološke globine.

Samo Rugelj, Bukla 118-119

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...