Generaciji navidezne svobode
mehka vezava
21 x 14 cm
490 g
332 strani
Tip knjige
zbirka
Kategorije
družina, vzgoja in izobraževanje
Založnik o knjigi
Monografija se ukvarja s konceptom otrokocentričnosti kot osrednjim vprašanjem fenomena novodobnega otroštva. Razdeljena je na 12 poglavij, ki so strukturirana najprej na makroravni razprave, nato pa še na mikroravni z razmisleki o posamičnih področjih otrokovega življenja. Gre predvsem za sociološko analizo otrokocentričnosti s prispevki s področij kriminologije, etnologije in pedagogike.Vprašanje osrediščenosti na otroke avtorice in avtorji monografije umeščajo kot eno osrednjih vprašanj družboslovja. Teksti pokažejo, da je osrediščenost na otroka visoko ideologizirano izhodišče, ki se uporablja na kontinuumu od pozitivnega (razumevanje otrokovih potreb, spoštovanje otroka kot posameznika, omogočanje izbire in podpora pri snovanju lastnih življenjskih poti) do negativnega, bodisi kot podreditev žensk (primarnih skrbnic) otrokovemu interesu, njegovim potrebam, bodisi kot paternalizem, ki izhaja iz teze o nekompetentnosti otrok, da bi imeli nadzor nad svojim življenjskim potekom. V odnosu do otroka se v sodobnem času lepi na starševstvo cel sklop kategorij, ki konkretizirajo omenjeni ideološki razpon in imajo namen starše (predvsem matere) postavljati v določeno relacijo do njihovih otrok, bodisi zaščitniško bodisi »osvoboditveno« (pustiti otroku prostor za samoopredelitev).
Tako postaja koncept otrokocentričnosti orodje za ohranjanje določenega družbenega reda – s konstrukcijo pričakovanj, pravil in norm ter podreditvijo otrokovim potrebam disciplinira odstopanje, saj je starševstvo, še bolj pa materinstvo, močan označevalec. Otrokocentričnost ima dvojno funkcijo: zagotavljanje družbenega konformizma, pri čemer upor pretežno ni mogoč, in ohranjanje obstoječega stanja s prenosom odgovornosti za otroka na starše, ki te odgovornosti v bistvu ne morejo nositi, saj v resnici ne morejo vplivati na družbeni okvir, ki regulira starševstvo in otroštvo. (Iz recenzije dr. Vesne Leskošek)
Tak premislek kaže na potrebo po spremembi delovanja sodobnih družb, usmeritev razvoja politike, ki bi vsakemu otroku zagotovila nujne vire za to, da bi lahko razvijal svoje potenciale, in bi postopoma zmanjševala neenakost med otroki. (Iz recenzije dr. Andreje Črnak Meglič in dr. Metke Kuhar)
Sorodne knjige
- Dar disleksije Zakaj nekateri pametni ljudje ne znajo brati in kako se tega lahko naučijo 21,90 € Dodaj v košarico
- Šolar na poti do sebe Oblikovanje osebnosti; Priročnik za učitelje in starše 29,90 € Dodaj v košarico
- Ampak Danes Hočem Drugače Prepoznati, razumeti in sprejeti posebnosti težav s pozornostjo in/ali hiperaktivnostjo. Priročnik za starše, vzgojitelje, učitelje in posameznike. 25,00 € Dodaj v košarico
- Odprta glava za številke Kako blesteti pri matematiki in naravoslovju (tudi če si imel kdaj cvek) 29,90 € Dodaj v košarico
- -30% Usklajeni pari Kako lahko partnerja ob svojem delu cvetita tudi v ljubezni in odnosih 17,43 € 24,90 € Prihrani 7,47 € Dodaj v košarico
- Otroci nas potrebujejo Zakaj so starši pomembnejši od vrstnikov (S poglavji o vzgoji otrok v digitalnem svetu) 29,00 € Dodaj v košarico
- -10% Poglej si z novimi očmi! Vodnik za poučevanje tri- do enajstletnih otrok o filmu in televiziji, namenjen vzgojiteljem, učiteljem in staršem 15,21 € 16,90 € Prihrani 1,69 € Dodaj v košarico
- Bogati očka, revni očka Kaj svoje otroke učijo bogati, revni in pripadniki srednjega razreda pa ne! 20,90 € Dodaj v košarico