Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

Andrej Tarkovski

Psihoanaliza in poetika filma
Dušan Rutar
Andrej Tarkovski
12,40 €

Ta knjiga pri nas ni v prodaji!


Naša spletna stran je namreč tudi informativne narave, podobno kot revija Bukla. Za več informacij o knjigi se obrnite direktno na založbo, ki je knjigo izdala (navedena na levi).

Založba UMco
Zbirka Druge filmske knjige
Leto izdaje 2003
ISBN 961-6445-13-8
Urejanje Samo Rugelj

Tehnične lastnosti
mehka vezava
21 x 15 cm
330 g
256 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
umetnost > film
knjige umco

Povej naprej

Založnik o knjigi

V tej knjigi je avtor obširno in natančno interpretiral vse filme, ki jih je posnel ruski režiser Andrej Tarkovski. Interpretacija je preplet več pripovedi, o čemer govori že podnaslov knjige. Čeprav Tarkovski ni maral za Freuda, je avtor skušal zagovarjati tezo, da so njegovi filmi ena najbolj prepričljivih ilustracij ključnih Freudovih konceptov: želja, nezavedno, Ono, fantazma, simptom, transfer, nadjaz. Drugo temeljno koordinato knjige o Tarkovskem predstavljajo dela francoskega filozofa in znanstvenika Gastona Bachelarda. Avtor skuša pokazati, da je Tarkovski režiser, ki ga upravičeno imenujemo filmski poet. O poetiki je veliko pisal prav Bachelard, zato je knjiga o Tarkovskem sočasno analiza njegovih filmov ter predstavitev temeljnih konceptov poetike duha, kot jo je razumel Bachelard. Temeljna ideja knjige o Tarkovskem je, da je človek duhovno ali spiritualno bitje, bitje spomina, sanj, nostalgije in pasijona, diskontinuiranega časa. Težko bi dvomili, da je Tarkovski eden najboljših režiserjev, ki ni nikoli podlegel komercialnim interesom, poleg tega pa je uspel z izjemno lahkoto ustvarjati in se gibati v svetu, za katerega je švedski režiser Bergman dejal, da je vanj želel vstopiti tudi sam, a dolgo ni vedel, kako bi to storil. Ko je videl Tarkovskega, je bil očaran. Tudi avtor knjige o slavnem ruskem režiserju je bil očarana nad njegovo izjemno kreativnostjo in poetičnostjo, zato je njegova knjiga ne le poklon Tarkovskemu, ampak je tudi darilo v najbolj pristnem pomenu besede, kot ga najdemo pri francoskem filozofu Derridaju. Nobenega dvoma ni, da zlasti v slovenskem jeziku še ni bilo tako kompleksne predstavitve Andreja Tarkovskega, saj avtorji navadno mnogo bolj preprosto razlagajo, kako je Tarkovski delal svoje filme, medtem ko se ne spuščajo v samo analizo njegovih pripovedi. Dušan Rutar je naredil prav to, saj vodi Šolo filmske pripovedi in estetike, v kateri se ukvarja s teorijo filma in umetnosti nasploh, zato je njegovo delo pomemben prispevek tudi k teoriji filma, in ne le del Andreja Tarkovskega.


Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...