Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

Mojo

Čas filmskih prospektov in cinefilije
Marcel Štefančič, jr.
Mojo

Zaradi različnih vzrokov v Buklini spletni knjigarni te knjige ni možno kupiti.
Za več informacij se obrnite na založbo (v kolofonu levo) ali v kako drugo knjigarno.

Založba UMco
Zbirka Druge filmske knjige
Leto izdaje 2003
ISBN 961-6445-14-6
Urejanje Samo Rugelj

Tehnične lastnosti
mehka vezava
21 x 15 cm
190 g
144 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
umetnost > film
knjige umco

Povej naprej

Založnik o knjigi

V petdesetih, šestdesetih in sedemdesetih so distributerji Slovenijo zasuvali s filmskimi listi, sicer reklamnimi materiali, ki pa so bili pravi fetiši. Mnogi so tedaj te filmske liste zbirali. Ne brez razloga. Nekateri filmski listi so bili resda skromni, listi z nekaj barvnimi, kvazibarvnimi ali črno-belimi fotkami, osnovnimi podatki in rezimejem zgodbe, bodisi v slovenščini, srbohrvaščini ali celo cirilici. Nekateri so bili malce bolj ambiciozni, tako da so premogli štiri strani, vključno tudi z malce večjimi, celostranskimi fotkami. Filmski listi so začeli izhajati kmalu po II. svetovni vojni, izhajati pa so nehali sredi sedemdesetih, ko se je vse spremenilo – sedemdeseta so se predčasno končala, prišla je Vojna zvezd, ki je svet premaknila v eskapistično vesolje, filmi so izgubili impulzivno urgentnost in želo ter začeli privzemati blockbustersko logiko, Novi Hollywood se je začel rušiti, evropop je poniknil, B-filmi so mutirali v TV-serije, kino je izgubil kultni status. Nič več prestižnega, \"umetniškega\", \"gledališkega\" ni bil – zato tudi ni bilo več potrebe po filmskih listih, ki so itak dobili konkurenco v drugih medijih, polnih filmskih sličic in napovedi.
Filmski listi so ob fotografijah vključevali osnovne podatke o filmih (režiser, scenarist, produkcija, igralci itd.) in tudi obširne, detajlne sinopsise filmov, toda niso bili izključno promocijski, prej narobe. Avtorjeva knjiga bo vsebovala natančen pregled filmskih listov v povezavi s tedanjo logiko filmskega prikazovanja, ob kateri so mnogi filmi prihajali na naš spored z večletno zamudo. Poleg esejističnega dela bo v sliki in besedi predstavljeno tudi 150 najbolj reprezentativnih filmskih listov, ki so integralni del slovenskega kinopredvajanja.


Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...