Medmedijsko in medkulturno nomadstvo
Založba | Akademija za gledališče, radio, film in televizijo, Znanstvena založba Filozofske fakultete |
Leto izdaje | 2018 |
ISBN | 978-961-06-0134-0 |
Leto izdaje izvirnika | 2018 |
mehka vezava
23,5 x 16,5 cm
470 g
251 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
umetnost
družbene vede > mediji in oglaševanje
umetnost > gledališče
Založnik o knjigi
Avtor v knjigi opravi analitično razčlenjevanje in raziskavo, hkrati pa se skozi analizo uprizoritvenih praks od dramatike do performansa loteva tudi konkretnih korpusov materije (modernizem, avantgarda, postavantgarda …). Tako odkriva nove možne zorne kote pogledov na slovensko, evropsko in zunajevropsko dramatiko, gledališče in uprizoritvene prakse kot tudi na sodobno slovensko in evropsko družbo. Vsako od poglavij se osredotoča na posebno problematiko, od meddisciplinskosti in medmedijskosti k ne več dramskosti, postdramskosti, kreolizaciji, obrobju in središču, semiosferi, retoriki prostora, odrskemu eseju, singularnosti, novih oblikah vezljivosti medijev. Vse to se zaokroži v svež pogled na uprizoritvene prakse in kulturo, ki uveljavlja spoznanje, da je umetnost danes vezljiva, medmedijska in medkulturna.
- iz recenzije Mateje Pezdirc Bartol
Recenzija Bukla
Znanstvena monografija in hkrati študijsko gradivo razpira širok pogled na zgodovinske poglede, postopke na gledaliških odrih, ki se zrcalijo v sodobnih uprizoritvenih praksah. Primerja, preverja, sledi razvoju in spremembam, kot zapiše avtor, kako današnji odri odsevajo princip umetnosti kot postopka resnice. Piše o postopkih predstav ustvarjalcev, kolektivov, ki jih sedaj gledamo na različnih odrih. Skozi teorijo, ne samo uprizoritvenih umetnosti, zrcali nekdanje in sedanje stanje medkulturnosti in multimedijskosti. Teme in dileme, o katerih piše, so tako teoretik in dramaturg kot emancipirani gledalec, brisanje meja med realnostjo in fikcijo, senzorialno in dekonstrukcija branja gledališče tradicije, estetika odpora. Slednjo preči skozi gledališki opus Oliverja Frljića, in ko piše o mnoštvu protokolov gledališča, piše skozi principe dela Tomaža Pandurja. Pobrechtovski obrat gleda skozi dela režiserja Sebastijana Horvata. Prisvojitev zgodovine performansa misli skozi dela kolektiva Via Negativa, fizičnost telesa skozi originalni Spomenik G Dušana Jovanovića, Jožice Avbelj in rekonstrukcijo Janeza Janša. Slednji mu v družbi preostalih dveh Janezov Janš služi za dileme sodobnega principa ready made umetnosti. Krst pod Triglavom Dragana Živadinova je priložnost za prevajanje zgodovinskih avantgard. »Vse to se zaokroži v svež pogled na uprizoritvene prakse in kulturo, ki uveljavlja spoznanje, da je umetnost danes vezljiva, medmedijska in medkulturna,« v recenziji zapiše Mateja Pezdirc-Bartol. Teoretično in berljivo delo o gledališču danes.
Jedrt Jež Furlan, Bukla 146
© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.
Sorodne knjige
-
Parzival še išče gral? arhetipski motivi v Parzivalu Wolframa von Eschenbacha in njihova recepcija v novejši nemški književnosti ter v sodobni filmski produkciji 29,00 € Dodaj v košarico