Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

Na svoji zemlji

Zgodovina slovenskega filma: pastirji naroda, kaj je to slovenski film?, ultimativni vodič po filmih, pri katerih so sodelovali slovenci in Slovenija
Marcel Štefančič, jr.
Na svoji zemlji

Zaradi različnih vzrokov v Buklini spletni knjigarni te knjige ni možno kupiti.
Za več informacij se obrnite na založbo (v kolofonu levo) ali v kako drugo knjigarno.

Založba UMco
Zbirka Druge filmske knjige
Leto izdaje 2005
ISBN 961-6445-38-3
Urejanje Samo Rugelj

Tehnične lastnosti
trda vezava
21 x 15 cm
640 g
383 strani
Tip knjige
enciklopedije in leksikoni
Kategorije
umetnost > film
knjige umco

Povej naprej

Založnik o knjigi

Knjige trenutno ni na zalogi. Za več informacij se obnite na knjigarna@umco.si ali na 01/ 520 18 39.

Zgodovina slovenskega filma je večja od slovenskega filma. Ali bolje rečeno - zgodovina slovenskega filma ni odvisna od tega, kaj ima kdo za slovenski film v ozkem, nacionalnem, nacionalističnem smislu. Filmi že po svoji naturi presegajo nacionalne kulturne programe in idejo nacionalne kinematografije - po malem so vedno internacionalni, nečisti, umazani. To jim je v karakterju. Filmi niso romani - filmi so kolektivno delo. Lahko da so produkt osebne, avtorske, individualne vizije, toda pri oblikovanju že po naturi filmskega dela sodeluje kopica ljudi, tako da filmi nacionalne čistosti ne jamčijo. Prej narobe, nacionalna čistost se jim upira - silijo čez nacionalne meje, nacionalnost in nacionalizem vedno presegajo. Še toliko bolj to velja za slovenski film, ki je rasel v Jugoslaviji, kjer so se nacije izrazito mešale, tako da so slovenskim filmom - na srečo - pečat dajali tudi ne-Slovenci.
Zato je čas, da v zgodovino slovenskega filma reintegriramo vse igrane celovečerne filme, ki so del te zgodovine - del zgodovine slovenskega filma. Kar pomeni, da je čas, da v zgodovino slovenskega filma reintegriramo igrane filme, ki so jih slovenski režiserji posneli drugod, igrane filme, ki so jih slovenski producenti producirali zunaj Slovenije, in mednarodne koprodukcije ("koparticipacije"), pri katerih je v petdesetih in šestdesetih sodeloval Triglav film, prvi slovenski povojni producent. In ko to storimo, dobi slovenski film nove dimenzije - na lepem je lepši, bogatejši in raznovrstnejši kot kdajkoli. Ker pa je zaradi absolutne odsotnosti arhivov ter zaradi ignorance, zgodovinopisne malomarnosti in prezira, s katerim so starejše generacije slovenskih cinefilov in aparatčikov gledale na te koprodukcije, nemogoče povsem natančno reči, pri katerih filmih vse je Triglav sodeloval kot aktivni koproducent in pri katerih le kot serviser, tudi moja reintegracija ostaja le work-in-progress. In to kaže še enkrat poudariti: work-in-progress.


Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...