Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

O izvoru zgodb

Evolucija, mišljenje in fikcija
Brian Boyd
O izvoru zgodb

Zaradi različnih vzrokov v Buklini spletni knjigarni te knjige ni možno kupiti.
Za več informacij se obrnite na založbo (v kolofonu levo) ali v kako drugo knjigarno.

Založba Znanstvena založba Filozofske fakultete
Leto izdaje 2016
ISBN 978-961-237-817-2
Naslov izvirnika On the Origin of Stories
Podnaslov izvirnika Evolution, Cognition, and Fiction
Leto izdaje izvirnika 2009
Prevod Igor Žunkovič
Urejanje Tomo Virk

Tehnične lastnosti
trda vezava
24 x 17 cm
980 g
453 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
družbene vede > etnologija in antropologija
književnost in jezikoslovje
umetnost

Povej naprej

Recenzija Bukla

Ali lahko človekovo narativno ustvarjalnost, torej sposobnost izmišljanja in pripovedovanja zgodb, razložimo tudi z evolucijsko platformo? Ali je ta sposobnost človeku olajšala preživetje? Brian Boyd (1952), profesor, sicer specialist za Nabokova, v svojem obsežnem delu O izvoru zgodb iz leta 2009 išče vzporednice med človekovim evolucijskim razvojem (predvsem razvojem in delovanjem možganov) in njegovo ustvarjalnostjo. V njem skuša dokazati, da je človekova sposobnost ustvarjanja zgodb po eni strani izjemno pozitivno vplivala na njegovo delovanje v skup nosti in v medsebojnem komuniciranju znotraj nje, po drugi strani pa mu je sposobnost imaginacije in predvidevanja različnih scenarijev v posamezni situaciji omogočala lažje preživetje. Knjiga je sestavljena iz teoretskega in praktičnega dela. Po teoretsko zastavljeni Prvi knjigi iz treh delov, kjer Boyd nastavi model človekove sposobnosti tvorjenja in razumevanja zgodb, avtor v Drugi knjigi in četrtem delu vse skupaj aplicira na Homerjevo Iliado in pa pravljico Horton hears a who sodobnega pripovedovalca pravljic dr. Seussa (adaptirana tudi kot celovečerna risanka). Ne glede na to, da knjiga teoretsko vleče vzporednice med evolucijsko biologijo in literaturo, avtor svoje teze ves čas ilustrira s praktičnimi primeri in rezultati poskusov (od živalskih, denimo, kaj se je zgodilo, ko so šimpanzi dobili roke barve za slikanje, pa do povsem praktično pripovednih, recimo, kako se interpretacija konkretne zgodbe spreminja glede na poslušalstvo itn.). Zato je ta strokovna monografija primerna za vsakega bralca, ki želi izvedeti kaj več o evolucijskih temeljih človekove besedne ustvarjalnosti.

Samo Rugelj, Bukla 123-124

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...