Zakaj potrebujemo univerze?
Stefan ColliniZaložba | Krtina |
Zbirka | Krt |
Leto izdaje | 2019 |
ISBN | 978-961-260-124-9 |
Naslov izvirnika | What are universities for? |
Leto izdaje izvirnika | 2012 |
Prevod | Alenka Ropret |
Spremna beseda | Zdenko Kodelja |
Urejanje | Marjan Šimenc |
mehka vezava
19,5 x 13,5 cm
320 g
269 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
družina, vzgoja in izobraževanje
Založnik o knjigi
Število univerz se v svetu hitro povečuje, hkrati pa se veča tudi nejasnost glede njihovih ciljev in dvomi glede njihove vrednosti. Knjiga Zakaj potrebujemo univerze? poskuša odgovoriti na vprašanja, ki se danes zastavljajo glede univerz, analizira predpostavke teh vprašanj in skuša ponuditi nov način odgovarjanja na vprašanje, zakaj jih potrebujemo.
Stefan Collini postavi pod vprašaj danes vse bolj običajen pogled, da morajo univerze pokazati svojo ekonomsko korist, da bi upravičile sredstva, ki jih družbe vlagajo vanje. Pri tem izhaja iz teze, da moramo razlikovati med različnimi tipi institucij, pa tudi iz dejstva, da širjenje človeškega razumevanja sveta, ki je bistvo intelektualnega raziskovanja, ni mogoče vpeti v kak neposredni družbeni cilj, zlasti ko gre za humanistične vede. Avtor poudarja, da je cilj univerze lahko samo nekaj, kar izhaja iz univerz samih, ker je bistvena značilnost intelektualnega raziskovanja, da si samo postavlja svoje cilje in smotre. Življenje duha je ključni element humanistike, in kljub neizogibnem preudarjanju o tem, kako razvrstiti javna sredstva, učinkovitost ne more biti samoumevno merilo. Na univerzah pa delajo izobraženi ljudje, ki bodo sprejemali pametne odločitve, če jim bo to omogočeno.
Collini izhaja iz teze, da je univerzitetno izobraževanje javno dobro in da je to ključni argument za javno podporo univerzi. Lahko bi rekli, da govori v imenu univerzitetnikov, ko izraža temeljno nezadovoljstvo nad intelektualno nekoherenco in moralno izpraznjenostjo sodobnih izobraževalnih reform. Ponuja dobro diagnoza problema in elemente prognoze in priporočil, ki bi jih bi bilo mogoče prevesti v informirano in utemeljeno delovanje univerz v sodobnem svetu.
o avtorju
Stefan Collini je eden najbolj spoštovanih glasov v sodobnih razpravah o univerzi. Je profesor intelektualne zgodovine na Cambridge University in član Britanske akademije. Med drugim je napisal Speaking of Universities (2018), Absent Minds: Intellectuals in Britain (2006), Public Moralists (1991), Matthew Arnold: a Critical Portrait (1994) in English Pasts: Essays in History and Culture (1999).
Sorodne knjige
-
Kaj razmišlja moj najstnik? Praktična otroška psihologija za sodobne starše 29,99 € Dodaj v košarico
-
Vzgoja v digitalni dobi Priročnik za spodbujanje zdravega odnosa do tehnologije od rojstva do najstniških let 29,99 € Dodaj v košarico
-
Bogati očka, revni očka Kaj svoje otroke učijo bogati, revni in pripadniki srednjega razreda pa ne! 20,90 € Dodaj v košarico
-
-10% Usklajeni pari Kako lahko partnerja ob svojem delu cvetita tudi v ljubezni in odnosih 22,41 € 24,90 € Prihrani 2,49 € Dodaj v košarico