Črni princ
Irena Svetektrda vezava
21,5 x 14,5 cm
750 g
424 strani
Tip knjige
roman
Kategorije
leposlovje > kriminalni roman
leposlovje
slovensko leposlovje
Založnik o knjigi
Irena Svetek, ki je v preteklih letih navdušila s prvima deloma trilogije o tožilcu Miu Aurelliju Rdeča kapica in Beli volk, s katerima smo se potopili v globine morilskih nagonov, hlepenj in ubijalskih strasti, je tokrat pričarala srhljivega in skrajno napetega Črnega princa, ki še tako zahtevnih odjemalcev dobrih kriminalk ne bo pustil hladnih.
Avtorica znova postreže z več dogajalnimi lokacijami, sumljivimi osebki in bizarnimi dogodki, vse pa povezuje brutalen umor. V Sadinji vasi v mlaki krvi najdejo žensko truplo, »videti je bila kot brezoblična gmota mesa. Njen obraz je bil tako zdelan od udarcev, da od njega ni ostalo nič«. Vse kaže, da je bila žrtev pretepena do smrti, medtem pa se v trboveljski bolnišnici prav tako znajde hudo pretepen in potolčen cvetličar. Aurelli šele z zamikom dojame, da je umorjena njegova sestra Avionka, s katero se nista videla kakšnih trideset let. Ugotovi, da se je zapletla v nasilno razmerje in se vplete v preiskovanje njenega moža, ne da bi komu povedal, da je z žrtvijo v sorodu. Medtem pa se stvari zapletajo in postajajo vedno bolj čudne in šokantne. Avtorica Irena Svetek ob tem dodaja: »Po Rdeči kapici in Belem volku je Črni princ roman, ki sklene trilogijo. V njem sem se ukvarjala s tematiko bolečine, tako psihične, predvsem pa tiste fizične. Zdelo se mi je zanimivo pisati o nečem, kar je del našega vsakdanjega življenja, kajti vsi se soočamo z bolečino, pa naj bo ta fizična, travmatična, bolečina ob izgubi ljubljenega bitja … To je ena izmed tem, ki sem jo izpostavila v romanu, ker pa gre za zaključek trilogije, sem povezala vsebino prvega dela, torej romana Rdeča kapica, z vsebino Črnega princa, in tako sklenila krog.«
Roman je napet kot struna, odpira številna vprašanja o nasilju in samodestruktivnosti in nas po vsakem končanem poglavju pušča v negotovosti in pričakovanju novih odkritij in konfliktov. Milo rečeno infarktna knjiga, ki je vsekakor vredna naziva kriminalka letošnjega poletja!
o avtorici
Irena Svetek (1975) je doktorirala na Oddelku za primerjalno književnost in literarno teorijo na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Za prvi roman Od blizu je leta 2004 prejela nagrado Slovenskega knjižnega sejma za prvenec in nominacijo za kresnika. Napisala je še romana Sedmi val (2008) in Zaspi, mala moja, zaspi (2014), zadnja leta pa se ukvarja predvsem s scenaristiko; napisala je scenarije za celovečerni film, kratke filme, več nanizank in nadaljevank. Leta 2021 je izdala Rdečo kapico, prvo v seriji psiholoških kriminalk, ki je postala uspešnica, po njej je napisala tudi scenarij za televizijsko serijo. Drugi roman iz serije je Beli volk (2022) in ga prav tako pričakujemo na malih zaslonih. Črni princ v velikem slogu zaključuje trilogijo.
Recenzija Bukla
Zaključni roman iz trilogije napetih psiholoških kriminalk o državnem tožilcu Miu Aurelliju, ki smo ga spoznali v Rdeči kapici in mu sledili v Belem volku, plete prefinjeno pajkovo mrežo ljubezni in sovraštva, usodnih skrivnosti, najtemnejših senc strasti, obsesij in odvisnosti. Razpenja jo v obdobju desetih let med zaspano sicilijansko vasico, Trbovljami, Firencami, Sadinjo vasjo, Ljubljano, jadranskimi otoki, Trstom in Nabrežino, v jasno prepoznavnih okoljih skupnega spomina. Zgodba se začne leta 2013 s posilstvom trinajstletnice, ki nato umre med porodom. Kako je s tem povezana kri, ki deset let kasneje v težkih kapljah pordi obraz sedemnajstletnega heroinskega odvisnika, ko vdre v zapuščeno hišo, da bi se v miru zadel? Zakaj je telo nezavestnega mladega moškega, ki ga pripeljejo v bolnišnico v Trbovljah, ena sama odprta rana? Kako lahko človek človeku naredi kaj takega? In čemu je morilec na izmaličeno žensko truplo odložil prepariranega metulja? Irena Svetek (1975), pisateljica, ki je za svoj prvenec Od blizu leta 2004 prejela nagrado Slovenskega knjižnega sejma in nato še nominacijo za kresnika, za tem pa napisala še več uspešnic, s tretjim romanom iz serije Mia Aurellija vzpostavlja prepričljiv dramaturški trikotnik. Inteligentni, premišljeno zasnovani romani s kompleksnimi liki in večplastno, bogato prepleteno zgodbo ustvarjajo močne, zgoščene vizualne podobe. Govorijo o sprevrženih strasteh in posledicah brezčutne zlorabe in zanemarjanja otrok, o zlu preteklosti, ki seva v sedanjost, kjer si išče nove žrtve. Ljubiteljem psiholoških kriminalk pa šepetajo tudi z razvejano medbesedilnostjo. Zgodbi prvih dveh romanov o spirali trpljenja, truplih nedolžnih in nikoli zaceljenih brazgotinah preživelih je avtorica prelila tudi v scenarija za televizijsko nadaljevanko.
Maja Črepinšek, Bukla 173–174
© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.