Če umrem, preden se zbudim
Založba | UMco |
Zbirka | Zgodovina ameriškega filma |
Leto izdaje | 2020 |
ISBN | 978-961-7050-83-7 |
Leto izdaje izvirnika | 2020 |
Urednik | Samo Rugelj |
mehka vezava
21 x 15 cm
1.290 g
1000 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
umetnost > film
knjige umco
Založnik o knjigi
»Kdor bo prebral to brezupno zajetno knjigo, bo lahko mirno začel pisati kriminalke.«
»Ne silim vas, da tole grozljivo zajetno knjigo preberete od začetka do konca. Svetujem vam, da jo berete kot Biblijo: odprete jo lahko kjerkoli, pa bo vedno dramatično in napeto. Jamčim. Vedno ravno koga ubijajo. Vedno ravno kdo beži. Vedno ravno iščejo morilca. Vedno ravno femme fatale nekoga zapeljuje in prepričuje, naj se ji pomaga znebiti moža, starega, dolgočasnega in bogatega. Vedno ravno načrtujejo rop stoletja – ali pa popolni zločin.«
»Kdor bo prebral to knjigo, bo lahko mirno začel pisati kriminalke. Če jih že piše, toliko bolje – v tej panorami noir situacij, bo dobil ideje za nove in nove zaplete ter nove in nove razplete. Filmi noir so bili namreč odlično zapleteni in odlično razpleteni, inteligentni in lucidni, vznemirljivi in nevarni, kompleksni in igrivi, zviti in zaviti, niansirani in čudovito nelinearni, turbulentni in komaj obvladljivi, že kar svobodni, polni sunkov, izboklin, zasukov in preobratov, tako obsedeni s popolnim zločinom in s tako živim smislom za puzzle, ekstremne emocije, eluzivnost identitete in paradoks, da niso zaupali niti lastnemu zapletu, kaj šele lastnemu razpletu.«
»Filmi noir so zgodbe o zadihanih ljudeh, angelskih morilcih, nevrotičnih kriminalcih, morbidnih mazohistih, brezposelnih klatežih, pasivnih outsiderjih, nihilističnih mesečnikih, degradiranih amnezikih, lažnih mentalistih, impulzivnih narcisih, deprivilegirancih, odtujencih, neprilagojencih, razlaščencih, brezdomcih, sleparjih, špicljih, obsedencih, izsiljevalcih, zastraševalcih, uničevalcih, pogubljencih, morilcih in barskih pevkah, ki poplesavajo z nelagodjem, tesnobo, resentimentom, paranojo in smrtjo. Nikoli ne srečajo prijatelja. Drugih se bojijo. Svet se jim zdi tuj. Sami izgledajo kot imigranti, ki so ravno prišli v Ameriko. Občutka pripadnosti nimajo. Vse pa obseda občutek krivde.«
»Bralec, v rokah držiš dvojno klasiko – klasiko filmske teorije, klasiko družbene analize. Potem ko Marcel pokaže, da je prvi, ki je opisal noir vesolje še pred noir filmi, Američan slovenskega rodu Louis Adamič, poda enciklopedičen opis noir filmov, ki ni le strokovno podkovan, ampak hkrati še neubranljivo berljiv. Če hočeš preživeti nekaj noči brez spanja, tvegaj in odpri Marcelovo knjigo!« – Slavoj Žižek
»Knjiga, ki jo lahko prebirate vse življenje.« – Samo Rugelj
Več o knjigi:
O AVTORJU
MARCEL ŠTEFANČIČ, jr., (1960) je filmski kritik, publicist in avtor skoraj devetdesetih knjig. Z zgodovino filma se je do zdaj sistematično spoprijel že nekajkrat, saj je v izjemni Maškaradi (2013) obdelal slovenski film od leta 1948 do 1990, v referenčni kritični enciklopediji Slovenski film 2.0 (2016), pa kritiško ovrednotil slovenske celovečerne filme iz četrtstoletnega obdobja samostojne Slovenije (1991–2016). Tudi zgodovini svetovnega filma je posvetil kar nekaj knjig, najbolj odmevna je bila njegova dvodelna mojstrovina Zadnji film (2007), v kateri je popisal zlata leta Hollywooda. Njegov najnovejši knjižni epos Če umrem, preden se zbudim je monumentalni pregled klasičnega obdobja filma noir od začetka štiridesetih let do konca petdesetih let prejšnjega stoletja, z njim pa se je Slovenija končno uvrstila na spisek držav, ki imajo temeljno delo o tem pomembnem filmskem žanru na voljo tudi v domačem jeziku.
O KNJIGI V DRUGIH MEDIJIH
Simon Popek za RTV Slovenija na portalu MMC pod rubriko 'Beremo'
»Če umrem, preden se zbudim je polnokrven pregled žanra in še mnogo več, je družbena analiza Amerike in njenih problemov, strahov, obsesij in fobij v času pred in med drugo svetovno vojno in po njej. O žanru Štefančič piše skozi motive usode, vojne spolov, usodne ženske, kapitalizma, antikapitalizma, razrednega boja, identitete, medijev in seveda antikomunizma, ene poglavitnih gonilnih sil noirja.«
Simon Popek
Radio Študent: Ah ja … Štefančič … Le kaj je za nas pripravil tokrat? - V oddaji Temna zvezda, prispevek Sanje so navidezno doživetje govori o knjigi Če umrem preden se zbudim.
Sorodne knjige
- -10% Maškarada Strašne fantazije slovenskega filma (1948–1990) 26,91 € 29,90 € Prihrani 2,99 € Dodaj v košarico
- -10% The Greatest Hits Zgodbe in eseji o XX. stoletju; 2. izdaja 26,91 € 29,90 € Prihrani 2,99 € Dodaj v košarico
- -10% Trier o von Trierju Intervjuji z Larsom von Trierjem 22,41 € 24,90 € Prihrani 2,49 € Dodaj v košarico
- -10% Slovenski film 2.0 Kritična enciklopedija slovenskega celovečernega filma 1991–2016 22,41 € 24,90 € Prihrani 2,49 € Dodaj v košarico
- -10% Kako pri filmu govori denar Strateško povezovanje neodvisnih filmskih distributerjev 15,21 € 16,90 € Prihrani 1,69 € Dodaj v košarico
- -10% Vojko Duletič – obstranec Ustavljeni čas filma 22,41 € 24,90 € Prihrani 2,49 € Dodaj v košarico