Založba | Studia humanitatis |
Leto izdaje | 2015 |
ISBN | 978-961-6798-47-1 |
Naslov izvirnika | The power of images |
Leto izdaje izvirnika | 1989 |
Prevod | Marko Jenko |
mehka vezava
19 x 13 cm
840 g
765 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
zgodovina
umetnost
Založnik o knjigi
Leta 1989 je v izvirniku izšla knjiga Davida Freedberga Moč po dob, v kateri je avtor s širokim znanjem in še večjo razgledano stjo zbral najznačilnejše dokaze o mnogoterih funkcijah podobe v vseh razdobjih in civilizacijah. Delo je celovito in dokazi tako tehtni, da se danes zdi, kakor da bi napovedovali vsaj dva dogod ka, ki sta se v skladu z njegovimi znanstvenimi dognanji in intuitivnimi sklepanji glede na politično, gospodarsko in ideološko dogajanje po njenem izidu zares zgodila. Oba sta v globalizira nem svetu pritegnila splošno pozornost in v obeh pomenih besede dobesedno pretresla svet (razstrelitev kipa Bude, ki ju je UNESCO razglasil za svetovno kulturno dediščino in natečaj za risbo preroka Mohameda v danskem časopisu Yllands-Posten). (Iz spremne besede)
Recenzija Bukla
Freedberg je profesor zgodovine na Univerzi Columbia v Združenih državah, v svojem delu, ki obsega približno deset knjig, pa se najbolj posveča psihološkim odzivom na umetnost ter njeni cenzuri in ikonoklazmu (uničevanju umetnin) skozi zgodovino in pri različnih kulturah. Njegova izjemna študija Moč podob, ki je izšla leta 1989, je v slovenščino prevedena v zelo aktualnem času, kmalu po terorističnem napadu na francoski satirični tednik Charlie Hebdo, ki je razburjal ravno s svojimi provokativnimi podobami in na koncu pripeljal do poboja članov uredništva. Freedberg nas v monografiji, obogateni z obsežnim grafičnim gradivom, od slik in kipov pa do fotografij, popelje skozi vso širino odzivanja na podobe, ki po njegovem mnenju lahko ljudi (tudi spolno) vzburijo, zaradi česar jih ti lahko poškodujejo, pred njimi jočejo, k njim potujejo, lahko pa jih pomirjajo, vznemirjajo, kličejo k uporu itn. Na podobe, ki so svoj vrhunec doživele s filmom v 20. stoletju, se po Freedbergu ljudje namreč močno odzivajo ne glede na to, ali prihajajo iz družb, ki jim pravimo moderne ali pa primitivne, in bivajo kjer koli, bodisi na Vzhodu ali pa na Zahodu, pri čemer avtor svoje raziskovanje moči podob raje kot h konstrukcijam in analizam umetnostnih kritikov in strokovnjakov usmerja k človeškim odzivanjem. Ta so podvržena potlačitvi, saj podobe po njihovih merilih vzbujajo preveč sramu in so »preveč glasna, groba in preveč nekulturna«. Delo, ki te prevzame!
Samo Rugelj, Bukla 109
© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.
Sorodne knjige
- -10% Zgodovina slovenskega stripa 1927-2017 Devetdeset let stripa na Slovenskem 22,41 € 24,90 € Prihrani 2,49 € Dodaj v košarico
- Leonardo da Vinci v 30 sekundah 50 njegovih najboljših idej, izumov in umetnin s polminutno razlago 24,99 € Dodaj v košarico
- Kronopolitika umetnosti Spremembe v estetski vzgoji od moderne do sodobne umetnost 25,00 € Dodaj v košarico
- Tkanje življenjske energije, duha in telesa Prezrta sporočila življenja in smrti, zvočno-energijskega napajanja, kriznih situacij, bolezni in bolečine 27,00 € Dodaj v košarico