Dunajska moderna in kriza identitete
Jacques Le RiderZaložba | Studia humanitatis |
Zbirka | Studia humanitatis |
Leto izdaje | 2017 |
ISBN | 978-961-6798-76-1 |
Naslov izvirnika | Modernité viennoise et crises de l'identité |
Leto izdaje izvirnika | 1990 |
Prevod | Varja Balžalorsky Antić |
Spremna beseda | Vanesa Matajc, Marta Verginella |
mehka vezava
19,5 x 13,5 cm
730 g
651 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
zgodovina > kulturna zgodovina
zgodovina
Založnik o knjigi
J. Le Rider (1954) je francoski germanist in zgodovinar, kar je komaj dopustna oznaka za izjemnega poznavalca (filološkega in zgodovinskega) 19. in 20. stoletja srednje Evrope, zlasti avstroogrskega obdobja in prostora oziroma cele germanske civilizacije. Avtorjev širok pogled in razgled s stališča kulturne zgodovine zajema vsa polja od estetike do psihoanalize prek filozofije in lingvistike do poznavanja in razjasnjevanja judovskega sveta, kar je tudi naredilo iz njegovega dela Dunajska moderna in krize identitete absolutno referenčno točko za raziskovanje in bolj avtentično prepoznavanje tega obdobja v konkretnem, zelo multietničnem in plurikulturnem prostoru. Za Le Riderja je značilen izjemno koncizen, premišljen in natančen slog, brez sleherneega eklekticizma – kar je posebej pohvalno in redko pri obravnavi teme kot je dunajska moderna (1890–1938), ki je nabita z miti in mitizacijami. Le Rider se zato spoprime prav z mitom Dunaja, multietnične prestolnice raznorodnih ljudstev, produktivne interkulturnosti, inovatorskim rodnim mestom velikih modernih umetnikov, likovnikov, glasbenikov in književnikov (od Hofmannsthala do Schnitzlerja in Musila, od Klimta, Schieleja in do Kokoschke, od Mahlerja do Schoenberga), mestom prelomnih in stoletje zaznamujočih psihoanalitičnih teorij, od freudovske šole do Wittgensteina. Le Rider se s tega kritičnega in analitičnega stališča sprašuje o »koristnosti spomina za zgodovino« in ugotavlja, da je bil ta dunajski mit v veliki meri skonstruiran za nazaj, dejansko pa je že nakazoval patologije 20. stoletja – od antifeminizma in antisemitizma do vzhajajočih nacionalizmov. Osnovna avtorjeva teza je, da so dunajski intelektualci in umetniki preživljali bolečo in globoko krizo identitete, ki je povezana z nestabilnostjo in krhkostjo subjektivnega »jaza«, ki je pač izgubil svoj racionalistični temelj in napoveduje značilno odčaranost postmodernizma.
Sorodne knjige
-
Božja senca Sultan Selim, njegov Osmanski imperij in nastanek novoveškega sveta 34,00 € Dodaj v košarico
-
Od Majniške deklaracije do habsburške detronizacije Slovenska politika v času zadnjega habsburškega vladarja Karla 27,00 € Dodaj v košarico
-
Rimski zgodovinar in pripovedno besedilo Pripovedno žarišče v Salustijevih monografijah 23,00 € Dodaj v košarico
-
Delo in energija za gospodarski in kulturni razvoj Slovenije Organizacija dela 30,00 € Dodaj v košarico