Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 25 €
041 670 666(vsak delavnik 9h-16h)
0

Čitalnice Vodnikove domačije v Šiški: Vsi v šolo!

Čitalnice Vodnikove domačije v Šiški: Vsi v šolo!

Vodnikova domačija Šiška - torek, 12. februar ob 19. uri.

Čitalnice, celoletni cikel pogovorov v organizaciji projekta UDESIN ter v sodelovanju Kooperative THD in Vodnikove domačije želijo vzpostaviti skupen prostor mišljenja aktualnih družbenih situacij ter novih umetnostnih, političnih in znanstvenih praks. Tokratna tema je izobraževalni sistem.

V današnji družbi je mogoče opaziti spremembe v pogledih na znanje, ki ga učenci osvajajo tekom formalnega izobraževanja, in na pomen, ki mu ga kot družba pripisujemo. Zdi se, da posebno pomembnost pripisujemo neposredno uporabnemu znanju, vse drugo pa označujemo kot balast. Takšno prepričanje posledično vpliva na vlogo vzgoje in izobraževanja, ki tako postopoma izgubljata svojo temeljno konceptualno utemeljenost. Glavni namen šole kot institucije je vedno bil vstop posameznikov v abstraktno vednost in prav to se z določenimi zahtevami, npr. pripraviti učence na vseživljenjsko učenje, na prilagodljivost (na trgu delovne sile), postavi pod vprašaj.

Pred kratkim je bilo mogoče spremljati zelo nazoren primer opisanega stanja: Društvo Svet staršev je na spletu ustvarilo »Peticijo za spremembo šolskega sistema«, ki jo je v enem tednu podpisalo več kot 20.000 ljudi. Njihove zahteve zadevajo različna področja delovanja šole, med drugimi zmanjševanje obsega snovi in domačih nalog, vpeljavo opisnega ocenjevanja in odpravo nacionalnega preverjanja znanja, mature in vpisnih pogojev za srednješolsko in visokošolsko izobraževanje. Na okrogli mizi bomo, izhajajoč iz izbranih knjig, ki so navedene malo nižje, analizirali vzroke za skepso do tradicionalnega izobraževanja in izobraževalnega sistema ter govorili o spremembah v dojemanju otroštva in starševstva. Kako (naj) se stroka odziva na tovrstno dogajanje?

Gostje: Zdenko Kodelja, Damijan Štefanc, Tadej Rifel in Marko Trobevšek
Moderator: Mark Jupiter Užmah

Tokratni pogovor bo izhajal iz knjig:
- Avtorska skupina: Kaj po univerzi? (Založba /*cf., 2013)
- Frank Furedi: Zapravljeno: Zakaj šola ne izobražuje več (Krtina, 2016)
- Tamara Narat, Urban Boljka in drugi: Generaciji navidezne svobode: otroci in starši v sodobni družbi (Sophia, 2017)

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...