Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0
Intervjuji Bukla plus

»Branje nas povezuje že 45 let in na to smo ponosni.«

Bukla, Bukla 147, 3.4.2019

»Branje nas povezuje že 45 let in na to smo ponosni.«

Pred štirimi desetletji smo knjige kupovali drugače kot danes. Ni bilo interneta in mobilnih naprav, preko katerih kjerkoli in kadarkoli pridemo do želenih informacij o knjigah in jih lahko s pomočjo sodobne tehnologije tudi kupimo. »Leta 1974 v poštnih nabiralnikih nismo vsak dan našli gore promocijskih tiskovin. Je pa na naslove tisoče in tisoče članov vsake tri mesece prispel Katalog z izborom najboljših in najkakovostnejših knjig. To je bilo za tisti čas izjemno in edinstveno. V današnjem času pa je ob obilici vsega to pomirjujoče in za marsikoga še posebej pomembno.«
V knjižnem klubu Svet knjige beremo že častitljivih 45 let. Po treh letih poskusnega delovanja je leta 1974 uradno začel uresničevati svoje poslanstvo. Po desetih letih delovanja je združeval že več kot 150.000 ljubiteljev knjig po vsej Sloveniji. To je bil čas brez interneta in knjige niso bile tako lahko dostopne. Člani so jih lahko naročili po pošti, telefonu ali pa v klubskih centrih. Najbolj prodajane knjige v klubu so tedaj dosegale številko 50.000 izvodov ali celo več. To so bili časi :).
»Za nami je tako že več kot 45 let zanimivih izkušenj, več kot 23 milijonov prodanih knjig in sto tisoče članov in bralcev, ki so rasli s knjigo. Kajti – če povzamem slogan kluba ob njegovi 20-letnici – se nam z vsako knjigo odpre nov svet,« pravi Gregor Medved, vodja Sveta knjige.

Bukla: Kakšna je struktura članov?
Medved: Struktura članov Sveta knjige je sicer na las podobna siceršnjemu profilu pogostih bralcev knjig. Tipičen predstavnik našega kluba je tako ženska, stara od 30 do 50 let. Kot zanimivost povejmo, da nam je 1.500 članov zvestih že vseh 45 let.
Z velikim veseljem pa opažamo močan trend prihoda novih, mlajših članov in članic. To so mladi, ki se osamosvajajo, odhajajo na svoje in se ob tem zavedajo pomena knjig tako za njih same, še bolj pa za njihove otroke. Praviloma so bili v svoji primarni družini obkroženi s knjigami in jih v svojem novem okolju pogrešajo. No, mi smo lahko rešitev. Večina se že tudi zaveda pasti pretirane uporabe »ekranov« pri mlajših otrocih. Že iz lastnih izkušenj vedo, kako bolje je brati in govoriti o Mačku Muriju, Muci copatarici, Pikiju Jakobu, Čuriju Muriju … , kot pa pustiti otroka s telefonom.

Bukla: Knjižnih naslovov, ki vsako leto pridejo na prodajne police, je izredno veliko. Kako zahtevno opravilo je narediti zanimiv, aktualen izbor knjig za člane v vsakem trimesečju?
Medved: Svet knjige sodeluje z več kot 20 domačimi založbami, in to že leta. Knjižne produkcije je v Sloveniji veliko in narediti kakovosten ter hkrati zanimiv izbor ni lahko. Zanašamo se na svoje izkušnje, mnenja naših članov ter pomoč svetovalcev iz naših klubskih centrov, katerih mnenja so neprecenljiva za pravilne odločitve.

Bukla: Kaj po vašem mnenju, izkušnjah in raziskavah člani pričakujejo od kluba Svet knjige?
Medved: Člani pričakujejo, da jim bomo pripravili pester izbor novosti, pri čemer ne smemo pozabiti na zimzeleni program. Člani veliko knjig izberejo tudi ali predvsem za darila (darila sebi, družini, prijateljem). Ni nenavadno, da je kakšen član kupil že sedem Mehurčkov ali pet Muc copataric. Člani pričakujejo razumne cene in dobro storitev (nasvete, priporočila, pomoč pri izboru …). Slednja je najboljša v klubskih centrih, kjer naše svetovalke in svetovalci odlično opravljajo svoje delo.
Glavna razloga za včlanitev sta ljubezen do branja knjig in zavedanje koristnosti tega. Ta odgovora se pojavljata v vseh raziskavah zadnjih let. Poleg tega v zadnjih letih kot razlog vse bolj prevladuje želja po informacijah o dobrih knjigah in kakovosten izbor knjig v množici izdaj in hitrem tempu življenja. Najbolj priljubljeni pri članih so ljubezenski romani, priročniki, knjige za osebni razvoj, kriminalke, kuharske knjige ter seveda vse vrste otroških knjig s poudarkom na slikanicah.

Bukla: Kakšen je trend razvoja knjižnih klubov v svetu?
Medved: Zavedamo se, da so najboljši časi klasičnih knjižnih klubov za nami. Zato se spreminjamo. V zadnjih letih v tujini prednjačijo ozko usmerjeni knjižni klubi ali klubi z noto presenečenja po naročniškem sistemu (ang: subscription based). Koncepti se spreminjajo in prilagajajo trgu, potrošniku, bralcu. Pomembno je, da sledimo dvema vrednotama: dobri knjigi in posluhu za vsakega člana. Le to, priznamo, v današnjem času ni lahka naloga, a se izziva in prihodnosti ne bojimo.

Bukla: Kakšni so vaši načrti za Svet knjige v prihodnjih letih? Ali lahko člani pričakujemo kak­šno presenečenje, na primer ­e-knjige, tujo literaturo, (še) več­je popuste, še več ponudbe ...?
Medved: Klub bo v naslednjih letih zagotovo doživel vrsto sprememb. Te so nujne, če želimo biti še boljši, aktualni in zanimivi. V zadnjih letih smo močno izboljšali uporabniško izkušnjo na spletu in omogočili mlajšim članom spletne nakupe, elektronsko komunikacijo … Gotovo člane čakajo presenečenja, kot je bila recimo uvedba storitve BonusPlusa. Član lahko za redni kvartalni nakup izbere tudi novost iz ponudbe Mladinske knjige in Cankarjeve založbe, ki še ni uvrščena v red­ni program Sveta knjige. Spoštovati moramo seveda Zakon o enotni ceni knjige. Namesto popusta tako član dobi bonus, ki ga lahko unovči ob svojem naslednjem nakupu iz rednega knjižnega programa Sveta knjige.
Klub bomo še bolj odprli in približali sodobnemu potrošniku oz. bralcu. Prav ti nam v zadnjem času pritrjujejo in sporočajo, da jim je lažje, ko jih obveščamo, usmerjamo, pomagamo, včasih pa skoraj »zapeljemo« v nakup knjig. Zavedajo se, da je v tem hitrem času to postala prednost in ne slabost. Za njih same, še posebej pa za njihove otroke ali vnuke.

Bukla: »Zidane« knjigarne ali splet? Torej: »zidani klubski centri« ali splet?
Medved: Klubski centri so priložnost za najbolj pristen, oseben stik z našimi člani, kupci, bralci. Naše sodelavke in sodelavci poslušajo, svetujejo, usmerjajo, pomagajo … Velikokrat so tisti, ki slišijo tako kritiko kot pohvalo ali predlog. To je pravzaprav bistvo naše storitve. E-prodaja je seveda v fazi skokovite rasti in je še kako pomembna. Brez računalnika in telefona ne gre, a pristen, dejanski stik s kupcem je pri prodaji knjig izredno pomemben.


Branje je več kot le zabava
Z branjem kakovostnih knjig:
• negujemo in razvijamo empatijo in sposobnost razumevanja drugih, njihovih čustev, stališč, mnenj;
• se umirimo, pozabimo na vsakdanji stres;
• pobegnemo od vsakršnih ekranov in
• ohranjamo ostrino misli vse do poznih let.

Katalog z bogatim izborom
V katalogu Sveta knjige (tiskanem in elektronskem) člani najdemo 500 izbranih naslovov, v klubskih centrih in na spletu pa lahko izbiramo med kar 2.000 knjigami in drugimi izdelki. Vsako četrtletje je na voljo med 120 in 150 novosti.


Povej naprej

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...