Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 25 €
041 670 666(vsak delavnik 9h-16h)
0

Nerazumno vedenje

Razvoj vedenjske ekonomije
Richard H. Thaler
Nerazumno vedenje Prednaročilo -19%
21,90 € 26,90 € Prihrani 5,00 €
Brezplačna poštnina Prednaročniška cena 21,90 € velja za naročila, ki so oddana in plačana do 14.01.2019 do 12. ure.
Plačilo je mogoče po predračunu, s kreditno kartico ali preko PayPala.

Povej naprej

Založba UMco
Zbirka Angažirano
Leto izdaje 2019
Naslov izvirnika Misbehaving
Podnaslov izvirnika The Making of Behavioral Economics
Leto izdaje izvirnika 2015
Prevod Samo Kuščer
Urejanje Renate Rugelj, Samo Rugelj

Tehnične lastnosti
mehka vezava
21 x 15 cm
513 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
knjige umco
psihologija in psihiatrija
družbene vede > ekonomija

Založnik o knjigi

prednaročilo

Knjiga izide predvidoma 15. januarja, prednaročniki jo prejmejo takoj, ko pride iz tiskarne. Poštnina je brezplačna.

Prednaročniška cena 21,90 € velja za naročila, ki so oddana in plačana do 14. januarja 2019 do 12. ure.

Plačilo je mogoče po predračunu, s kreditno kartico ali preko PayPala.

Knjigo dodajte v košarico z gumbom »Prednaročilo« in sledite navodilom. Več informacij dobite na številki 01/ 520 18 39 ali preko e-pošte knjigarna@umco.si.

Predračun mora biti poravnan najkasneje do 14. januarja 2019 do 12. ure.

o knjigi

Nobelov nagrajenec Richard H. Thaler v odmevni knjigi Nerazumno vedenje predstavi razvoj radikalne ideje, ki leži v srcu njegovega raziskovalnega dela: medtem ko so podjetja in javne institucije dolga desetletja izhajale iz predpostavke, da so ljudi predvidljivi posamezniki z racionalnimi odločitvami, ki se ves čas odločajo tako, da maksimirajo svoje koristi, Thaler pokaže, da temu še zdaleč ni tako. Po številnih raziskavah, ki v svoji osnovi kombinirajo psihologijo in ekonomijo, avtor dokazuje, da so ljudje pri svojem odločanju v vsakdanjem življenju in na delovnem mestu ves čas nagnjeni k napakam in nelogičnim zaključkom.

Tradicionalna ekonomija je za osnovo dolgo jemala racionalne akterje, Thaler pa je že kmalu spoznal, da so ti »avtomati« še najbolj podobni Spocku, junaku serije Zvezdne steze in nimajo popolnoma nič skupnega z resničnimi ljudmi. Ne glede na to, kaj počnemo in o čem se odločamo, vsi podlegamo takšnim in drugačnim pristranskostim, zaradi katerih sprejemamo zaključke, ki odstopajo od standardov racionalnosti. Človekovo nerazumno vedenje pa ima, če gre za pomembne odločitve, tudi resne posledice. Čeprav so ekonomisti sprva zavrnili vedenjske študije kot neustrezne, se je sčasoma pokazal njihov velik vpliv.

Vedenjske (samo)analize so tako ključnega pomena tudi za vsakega posameznika (če seveda ta želi izboljšati odločitve v svojem življenju) pa seveda tudi podjetjih in javnih institucijah. S tem ko Thaler povezuje nedavna odkritja v znanstveni psihologiji s praktičnim razumevanjem vedenja na trgu, bralcu razjasni modele človekovega odločanja v vse bolj zapletenem in z vse več informacijami obloženem svetu, ob tem pa razkriva, kako vedenjska ekonomska analiza celovito spreminja naš pogled na svet, od odločanja v znanem domačem okolju do vključevanja sodobnih disruptivnih podjetij v lastno življenje. Nerazumno vedenje je unikatno izviren knjižni preplet ekonomije in psihologije, ki krojita posameznikov svet in okolje nasploh.

o avtorju

Richard H. Thaler (1945) je eden najbolj priznanih ekonomistov na svetu in eden najbolj prodornih sodobnih mislecev, ki je leta 2017 za svoje raziskovalno delo prejel tudi Nobelovo nagrado za ekonomijo. Je avtor knjig Kvazi racionalna ekonomija (Quasi Rational Economics) in Zmagovalčevo prekletstvo (The Winner´s Curse) ter soavtor dela Dregljaj (Nudge), s katero je vplival na bralce po vsem svetu. Predava na Univerzi v Chicagu, od leta 2015 tudi predsednik Ameriškega ekonomskega združenja. Najbolj znan je kot teoretik in praktik vedenjske ekonomije, na tem področju pa že dolgo sodeluje z Nobelovim nagrajencem Danielom Kahnemanom. Nobelovo nagrado je prejel z utemeljitvijo, da je njegovo delo zgradilo most med ekonomskimi in psihološkimi analizami posameznikovih odločitev, s čimer je pripomogel k oblikovanju novega znanstvenega področja vedenjske ekonomije.

odlomek

»Nekega dne na začetku leta 2001 sem obiskal Dannyja Kahnemana pri njem doma v Berkeleyju. V dnevni sobi sva prijetno klepetala, tako kot sva pogosto počela. Potem se je Danny spomnil, da je dogovorjen za telefonski pogovor z novinarjem, ki naj bi napisal članek o mojem delu. Seveda je o tem želel govoriti tudi z mojim dobrim prijateljem Dannyjem. Bil sem v zagati, saj nisem vedel, ali naj odidem iz sobe, da se bosta lahko nemoteno pogovarjala. ‘Kar ostani,’ je rekel Danny, ‘gotovo bo zabavno.’

Pogovor se je začel. Ni ravno razburljivo, če poslušaš, kako prijatelj pripoveduje o tebi, prav nerodno pa je, če te hvali. Zatopil sem se v neko branje, dokler nisem slišal, kako je Danny rekel: ‘Največja Thalerjeva odlika, zaradi katere je tako poseben, je njegova lenoba.’

Kaj? Res? Ne bi sicer rekel, da nisem len, toda ali Danny res misli, da je to moja najboljša lastnost? Začel sem kriliti z rokami in odkimavati, a Danny je še kar naprej hvalil mojo lenobo. Še danes trdi, da je bila njegova izjava pohvalna. Trdi, da moja lenoba pomeni, da se ukvarjam le s problemi, ki so dovolj zanimivi, da ob njih premagam naravno nagnjenje, da bi se delu izognil. Le Danny je znal mojo lenobo prikazati kot prednost.

Preden berete naprej, se morate torej zavedati, da je knjigo napisal potrjeni lenuh. Če pa verjamemo Dannyju, so v njej le zanimive stvari. Vsaj meni.«

– iz knjige

o knjigi v drugih medijih


Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...