Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

Učna ura

Zagovor pedagoškega erosa
Massimo Recalcati
Prelistaj
Učna ura -10%
22,41 € 24,90 € Prihrani 2,49 €
Za pridobitev Buklinega bonusa 0,67 € se prijavite ali registrirajte
Na zalogi, dobava 1-5 delovnih dni Brezplačna poštnina (v Slovenijo)

Knjigo zavijemo v darilni papir in zavežemo s trakom. Račun prejme kupec, knjigo obdarovanec.

2,90 €


Založba UMco
Zbirka Preobrazba
Leto izdaje 2024
ISBN 978-961-7136-78-4
Knjiga je izšla s finančno podporo JAK RS.
Naslov izvirnika L'ora di lezione
Podnaslov izvirnika Per un'erotica dell'insegnamento
Leto izdaje izvirnika 2014
Prevod Jernej Šček
Spremna beseda Jernej Šček

Tehnične lastnosti
mehka vezava
21 x 15 cm
290 g
198 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
knjige umco
družbene vede
družina, vzgoja in izobraževanje
filozofija

Povej naprej

Založnik o knjigi

 

»Mejnik sodobne pedagogike.« – iz spremne besede

Knjiga Učna ura: zagovor pedagoškega erosa je temeljno esejistično delo sodobne pedagogike, ki na podlagi filozofskih in psihoanalitičnih uvidov kritično presoja tako avtoritarni kot permisivni model vzgoje, predvsem pa nemoč šolskega izobraževalnega sistema, ki podlega tržni logiki, namesto da bi netil željo po znanju, brez katere je sleherno prenašanje vednosti onemogočeno. V razredu se med učno uro lahko zgodi pravi mali čudež: spoznavni objekt se preobrazi v »erotičnega«, predajanje znanja pa se naelektri in utelesi na svojevrsten način. Recalcati se ob tem v knjigi eruditsko sprašuje, kaj pomeni biti učitelj v potrošniško in tekmovalno naravnani družbi.

»Teoretski in terapevtski psihoanalitik Massimo Recalcati (1959), esejist in publicist, javni intelektualec, s pričujočim delom – za nas prevodnim prvencem – postavlja mejnik sodobne pedagogike. V italijanski in evropski prostor vpelje lacanovsko različico nauka o pedagoškem erosu, ki ga pri nas poznamo po zaslugi pionirskih raziskav in spisov pedagoga Stanka Gogale (1901–1987). Dobra priložnost, da knjigo vzamemo v roke in primerjalno doznamo izvirnost ter meje tako imenovane kulturne pedagogike.« – Jernej Šček, iz spremne besede

IZ KNJIGE

»V otroštvu sem veljal za idiota. Drugega razreda osnovne šole nisem izdelal, češ da sem nesposoben za učenje. Ko govorim, ko skušam kaj naučiti, naslavljam vedno njega, idiotskega otroka, kakršen sem bil. Za njegovo dobro krčim, meljem, premlevam do kosti. Med slušatelji mojih predavanj vedno iščem zdolgočaseni in rahlo butalski obraz otroka, kakršen sem bil. Njemu govorim, moji priči. Zanj destiliram besede, vsak koncept predelujem v tisoč in eno rahlo predrugačeno obliko, se vrtim okrog njega, ga izžemam kot limono, zato da bi iz njega iztisnil ves sok. Njemu govorim. To je moja skrivnost. Poleg sebi skušam omogočiti dostop govornemu predmetu še drugemu v meni, ki me posluša, a ne razume. Njemu govorim. Za njim stegujem vrat med neznanimi obrazi tujcev. To je moj nevidni tovariš, pravi poslušalec, moj nikdar izdelani preizkus znanja.«

O AVTORJU

Massimo Recalcati (1959) je italijanski teoretski in terapevtski psihoanalitik, akademik, ustanovitelj klinike za novo simptomatiko, plodovit esejist – doslej je objavil več kot petdeset samostojnih monografij pri najprestižnejših italijanskih založbah –, slovit publicist, urednik specializiranih knjižnih zbirk, dramski scenarist ter avtor dokumentarnih oddaj. Knjiga Učna ura je njegov prvi prevod v slovenščino.

 

 

 

Recenzija Bukla

Pedagoški proces in učiteljska vloga v njem se v zadnjem času spoprijemata z mnogimi izzivi, pri katerih so pod vprašaj postavljena temeljna vprašanja o načinu poučevanja ter šoli kot vzgojni instituciji. Italijanski mislec Massimo Recalcati (1959) je kot dolgoletni profesor in filozof več kot poklican za razmislek o tem. Je namreč teoretski in terapevtski psihoanalitik, akademik, ustanovitelj klinike za novo simptomatiko, plodovit esejist – doslej je objavil več kot petdeset samostojnih monografij pri najprestižnejših italijanskih založbah – slovit publicist, urednik specializiranih knjižnih zbirk, dramski scenarist ter avtor dokumentarnih oddaj. Knjiga Učna ura: zagovor pedagoškega erosa je njegov prvi prevod v slovenščino in temeljno esejistično delo sodobne pedagogike, ki na podlagi filozofskih in psihoanalitičnih uvidov kritično presoja tako avtoritarni kot permisivni model vzgoje, predvsem pa nemoč šolskega izobraževalnega sistema, ki podlega tržni logiki, namesto da bi netil željo po znanju, brez katere je sleherno prenašanje vednosti onemogočeno. V razredu se med učno uro lahko zgodi pravi mali čudež: spoznavni objekt se preobrazi v »erotičnega«, predajanje znanja pa se naelektri in utelesi na svojevrsten način. Recalcati se ob tem v knjigi eruditsko sprašuje, kaj pomeni biti učitelj v potrošniško in tekmovalno naravnani družbi. Pri tem avtor črpa tudi iz osebne izkušnje ter svoje ideje idealnega učitelja, saj je v otroštvu veljal za idiota, drugega razreda osnovne šole ni izdelal, češ da je nesposoben za učenje, zato pri svojem govorjenju, ko skuša koga kaj naučiti, vedno naslavlja njega, idiotskega otroka, kakršen je bil. Knjigi, ki bo pri učiteljih gotovo vzbudila premišljevanje o lastnem pedagoškem poslanstvu, je eruditsko spremno besedo napisal prevajalec, filozof in pedagog Jernej Šček.

Samo Rugelj, Bukla 178

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...