Založba | UMco |
Zbirka | Preobrazba |
Leto izdaje | 2024 |
ISBN | 978-961-7136-78-4 |
Naslov izvirnika | L'ora di lezione |
Podnaslov izvirnika | Per un'erotica dell'insegnamento |
Leto izdaje izvirnika | 2014 |
Prevod | Jernej Šček |
Spremna beseda | Jernej Šček |
mehka vezava
21 x 15 cm
290 g
198 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
knjige umco
družbene vede
družina, vzgoja in izobraževanje
filozofija
Založnik o knjigi
»Mejnik sodobne pedagogike.« – iz spremne besede
Knjiga Učna ura: zagovor pedagoškega erosa je temeljno esejistično delo sodobne pedagogike, ki na podlagi filozofskih in psihoanalitičnih uvidov kritično presoja tako avtoritarni kot permisivni model vzgoje, predvsem pa nemoč šolskega izobraževalnega sistema, ki podlega tržni logiki, namesto da bi netil željo po znanju, brez katere je sleherno prenašanje vednosti onemogočeno. V razredu se med učno uro lahko zgodi pravi mali čudež: spoznavni objekt se preobrazi v »erotičnega«, predajanje znanja pa se naelektri in utelesi na svojevrsten način. Recalcati se ob tem v knjigi eruditsko sprašuje, kaj pomeni biti učitelj v potrošniško in tekmovalno naravnani družbi.
»Teoretski in terapevtski psihoanalitik Massimo Recalcati (1959), esejist in publicist, javni intelektualec, s pričujočim delom – za nas prevodnim prvencem – postavlja mejnik sodobne pedagogike. V italijanski in evropski prostor vpelje lacanovsko različico nauka o pedagoškem erosu, ki ga pri nas poznamo po zaslugi pionirskih raziskav in spisov pedagoga Stanka Gogale (1901–1987). Dobra priložnost, da knjigo vzamemo v roke in primerjalno doznamo izvirnost ter meje tako imenovane kulturne pedagogike.« – Jernej Šček, iz spremne besede
IZ KNJIGE
»V otroštvu sem veljal za idiota. Drugega razreda osnovne šole nisem izdelal, češ da sem nesposoben za učenje. Ko govorim, ko skušam kaj naučiti, naslavljam vedno njega, idiotskega otroka, kakršen sem bil. Za njegovo dobro krčim, meljem, premlevam do kosti. Med slušatelji mojih predavanj vedno iščem zdolgočaseni in rahlo butalski obraz otroka, kakršen sem bil. Njemu govorim, moji priči. Zanj destiliram besede, vsak koncept predelujem v tisoč in eno rahlo predrugačeno obliko, se vrtim okrog njega, ga izžemam kot limono, zato da bi iz njega iztisnil ves sok. Njemu govorim. To je moja skrivnost. Poleg sebi skušam omogočiti dostop govornemu predmetu še drugemu v meni, ki me posluša, a ne razume. Njemu govorim. Za njim stegujem vrat med neznanimi obrazi tujcev. To je moj nevidni tovariš, pravi poslušalec, moj nikdar izdelani preizkus znanja.«
O AVTORJU
Massimo Recalcati (1959) je italijanski teoretski in terapevtski psihoanalitik, akademik, ustanovitelj klinike za novo simptomatiko, plodovit esejist – doslej je objavil več kot petdeset samostojnih monografij pri najprestižnejših italijanskih založbah –, slovit publicist, urednik specializiranih knjižnih zbirk, dramski scenarist ter avtor dokumentarnih oddaj. Knjiga Učna ura je njegov prvi prevod v slovenščino.
Recenzija Bukla
Pedagoški proces in učiteljska vloga v njem se v zadnjem času spoprijemata z mnogimi izzivi, pri katerih so pod vprašaj postavljena temeljna vprašanja o načinu poučevanja ter šoli kot vzgojni instituciji. Italijanski mislec Massimo Recalcati (1959) je kot dolgoletni profesor in filozof več kot poklican za razmislek o tem. Je namreč teoretski in terapevtski psihoanalitik, akademik, ustanovitelj klinike za novo simptomatiko, plodovit esejist – doslej je objavil več kot petdeset samostojnih monografij pri najprestižnejših italijanskih založbah – slovit publicist, urednik specializiranih knjižnih zbirk, dramski scenarist ter avtor dokumentarnih oddaj. Knjiga Učna ura: zagovor pedagoškega erosa je njegov prvi prevod v slovenščino in temeljno esejistično delo sodobne pedagogike, ki na podlagi filozofskih in psihoanalitičnih uvidov kritično presoja tako avtoritarni kot permisivni model vzgoje, predvsem pa nemoč šolskega izobraževalnega sistema, ki podlega tržni logiki, namesto da bi netil željo po znanju, brez katere je sleherno prenašanje vednosti onemogočeno. V razredu se med učno uro lahko zgodi pravi mali čudež: spoznavni objekt se preobrazi v »erotičnega«, predajanje znanja pa se naelektri in utelesi na svojevrsten način. Recalcati se ob tem v knjigi eruditsko sprašuje, kaj pomeni biti učitelj v potrošniško in tekmovalno naravnani družbi. Pri tem avtor črpa tudi iz osebne izkušnje ter svoje ideje idealnega učitelja, saj je v otroštvu veljal za idiota, drugega razreda osnovne šole ni izdelal, češ da je nesposoben za učenje, zato pri svojem govorjenju, ko skuša koga kaj naučiti, vedno naslavlja njega, idiotskega otroka, kakršen je bil. Knjigi, ki bo pri učiteljih gotovo vzbudila premišljevanje o lastnem pedagoškem poslanstvu, je eruditsko spremno besedo napisal prevajalec, filozof in pedagog Jernej Šček.
Samo Rugelj, Bukla 178
© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.
Sorodne knjige
- -10% Predpričevanje Revolucionarna metoda vplivanja na odločanje 24,21 € 26,90 € Prihrani 2,69 € Dodaj v košarico
- -10% (Poštena) resnica o nepoštenosti Kako lažemo vsem – še posebej sebi 22,41 € 24,90 € Prihrani 2,49 € Dodaj v košarico
- -10% Razpon Zakaj v dobi hiperspecializacije še kar naprej zmagujejo raznovrstneži 22,41 € 24,90 € Prihrani 2,49 € Dodaj v košarico
- Ujetniki zgodovine Kaj nam spomeniki drugi svetovni vojni povedo o zgodovini in o nas 35,90 € Dodaj v košarico