Založba | Modrijan |
Leto izdaje | 2018 |
ISBN | 978-961-287-092-8 |
Leto izdaje izvirnika | 2018 |
Fotografije | Miha Benedičič, ... [et al.] |
Prevod | Aleksandra Kocmut |
Urejanje | Borko Tepina |
trda vezava
30,5 x 24,5 cm
1.510 g
191 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
umetnost > slikarstvo in kiparstvo
biografije in spomini
zgodovina > kulturna zgodovina
Založnik o knjigi
Risba je sled, ki jo slikar ohrani na papirju (ali na vsakršni podlagi, ›subjektilu‹), in je določena, končana in edina, ker ne dopušča popravkov. Z njo ni mogoče varati očesa. Risba ni serijska, asociativna; ničesar ne vsiljuje, sugerira; ničesar ne prenaša ali pooblašča. Nikoli ni posredovalna, amorfna in abstraktna, ampak spontana, individualna; konkretna – čutna – kot dotik, kot zrak, ki se ujame vanjo.
To je beseda Andreja Medveda, pesnika, esejista in galerista o risbi Hermana Gvardjančiča, upokojenega profesorja Akademije za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani. Herman Gvardjančič je strasten risar. Da ujame trenutek, ki ga je prevzel, je dovolj kos papirja, Petrolov račun ali kaj drugega, kar je pri roki.
Marko Košan, višji kustos in muzejski svetovalec Koroške galerije likovnih umetnosti, pravi, da je za sabo puščala neposredno, surovo sled: na ta način Gvardjančič dodatno mitologizira ambient škofjeloškega polja, ki je kot tak že zapisan v slovensko umetnostno zgodovino … in to tako, da mu v novejši slovenski umetnosti ni para.
Sorodne knjige
- Indeks prepovedanih knjig Štiri stoletja boja za besedo in podobo v imenu večje Božje slave 26,50 € Dodaj v košarico
- Zgodbe iz konzerve Zgodovine predelave in konzerviranja rib na severovzhodnem Jadranu 19,00 € Dodaj v košarico