Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

Nesmrtnost in neumrljivost, Tretja knjiga

Sodobna teologija, filozofija in znanost
Tine Hribar
Nesmrtnost in neumrljivost, Tretja knjiga

Zaradi različnih vzrokov v Buklini spletni knjigarni te knjige ni možno kupiti.
Za več informacij se obrnite na založbo (v kolofonu levo) ali v kako drugo knjigarno.

Založba Slovenska matica
Zbirka Razprave in eseji
Leto izdaje 2018
ISBN 978-961-213-289-7
Knjiga je izšla s finančno podporo JAK RS.
Leto izdaje izvirnika 2018

Tehnične lastnosti
trda vezava
24,5 x 16,5 cm
850 g
403 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
religija
filozofija
zgodovina

Povej naprej

Založnik o knjigi

S tretjim delom akad. prof. dr. Tine Hribar zaključuje svojo obsežno filozofsko trilogijo. V njej natančneje predstavi Eckhartova filozofska stališča o nesmrtnosti in neumrljivosti, sodobno teologijo (Balthasar, Moltmann, Rupnik), Heideggrove filozofske poglede na nesmrtnost, apologetsko filozofirajočo teologijo (Levinas, Marion, Koci-jančič) ter odkritja sodobne znanosti na temo smrti in obsmrtnih izkušenj. Svojo tridelno knjižno razpravo sklepa z besedami: »Ljubezen do življenja, iz katere izvira veselje do zdaj živetega življenja, presega ne le željo po smrti, ampak tudi željo po večnem Življenju. (Na)gon smrti ni želja po smrti, marveč želja po presežku življenja: po tistem, kar naj bi bilo več, a je manj od življenja. Od življenja, ki vključuje tudi filozofijo, namreč filozofijo kot ljubezen: kot radovednost. RAD IMETI, TO JE VSE.«

Recenzija Bukla

Tine Hribar (1941) je v tretjem delu monumentalnega filozofskega projekta – ta se je v prvem delu s podnaslovom Od šamanov do kristjanov z vidika prikazane sistematike nanašal na dobo Očeta, drugi je s podnaslovom Krščanska posmrtna nesmrtnost vseboval prikaz zgodovine krščanstva z vsemi njegovimi »križi in težavami« – prikazal današnje napore teologov, da bi v kristjanih znova obudili živo vero v Jezusa kot Kristusa in v njegov drugi prihod z dokončnim uresničenjem nesmrtnosti. V tem smislu Hribar na začetku tretje knjige navede svoje dopisovanje s krščanskim filozofom Gorazdom Kocijančičem in preiskuje njune razlike v dojemanju odnosa do smrti in neskončnosti, ki je izhodišče za nadaljnjo analizo. Na koncu knjige se Hribar loti še sodobnih sporov, idej in želja znanstvenikov ter seveda filozofov glede prihodnje človekove neumrljivosti, kar opiše s primeri najnovejših raziskovalnih poskusov na tem področju (o katerih je pisal tudi Alojz Ihan v svoji zadnji knjigi), ter interpretira obsmrtne izkušnje, ki se razlikujejo tudi glede na to, ali je človek, ki jih je doživel, veren, in glede na to, katere vere je. Pri tem ugotavlja, s tem pa tudi zaključuje zadnjo knjigo, da je v človekovem življenju najpomembnejša ljubezen; po njegovem mnenju je namreč znanstvena pot, usmerjena k nesmrtnosti, enako naporna, morda tudi brezizhodna, kot je teološka pot – človeško življenje bo mogoče zgolj podaljšati, ne pa tudi proizvesti večnega življenja ali večne mladosti. Filozofsko-založniški presežek!

Samo Rugelj, Bukla 149

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...