Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

Nesmrtnost in neumrljivost

Od šamanov do kristjanov
Tine Hribar
Nesmrtnost in neumrljivost
29,00 € 29,00 € Prihrani 0,00 €
Za pridobitev Buklinega bonusa 0,87 € se prijavite ali registrirajte
Na zalogi, dobava 1-5 delovnih dni

Knjigo zavijemo v darilni papir in zavežemo s trakom. Račun prejme kupec, knjigo obdarovanec.

2,90 €


Založba Slovenska matica
Zbirka Razprave in eseji
Leto izdaje 2017
ISBN 978-961-213-264-4

Tehnične lastnosti
trda vezava
24,8 x 17 cm
630 g
276 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
zgodovina
filozofija
religija

Povej naprej

Založnik o knjigi

Od Gilgameša do Pavla oz. prvih kristjanov so ljudje verjeli v neumrljivost, v večno življenje brez prehoda skozi smrt. Nesmrtnost pa pomeni posmrtno življenje, Življenje onkraj smrti. Neumrljivost in nesmrtnost torej nista eno in isto. Tako se sodobni znanstveniki prizadevajo predvsem za neumrljivost, za podaljšanje življenja samega, s skrajnim dometom v neskončnosti. Knjiga Nesmrtnost in neumrljivost vsebuje prikaz, analizo in interpretacijo človekove želje po neumrljivosti oz. nesmrtnosti od svetovnih religij prek filozofije do prizadevanj na področju znanosti.

Recenzija Bukla

Praktično istočasno z Ihanovo knjigo Čas nesmrtnosti, je ta večna tema pri nas dobila še en, bolj filozofski in širši knjižni okvir. Tine Hribar (1941), eden naših najbolj znanih in najbolj plodovitih sodobnih slovenskih filozofov, se je namreč odločil, da bo temi nesmrtnosti in neumrljivosti posvetil ne samo eno, temveč kar tri knjige. V prvem delu se po uvodu, v katerem poda osnovne predpostavke (ne)smrtnosti in (ne)umrljivosti: »Edina nesmrt nost, ki obstaja, je nesmrt nost smrti. Človek je smrtno, končno bitje. Zato je smrt način njegove biti. Brez smrti ni človeka: če bi bila možna smrt smrti, bi s smrtjo umrl tudi človek,« v nadaljevanju sistematično loti razumevanja in pojmovanja (ne)smrtnosti v različnih obdobjih človekove zgodovine in pri različnih družbah. Najprej se ustavi pri šamanih, nadaljuje z egiptovsko zgodovino nesmrtnosti in faraonom Enhatonom, predela Gilgamaševo željo po neumrljivosti ter analizira antično pojmovanje nesmrtnosti. V sklepnem delu prve knjige se Hribar posveti krščanskim oblikam nesmrtnosti, ki bodo sicer osrednji del drugega dela trilogije. To začenja z razpravljan jem o protokrščanskem vstajenju v Drugi knjigi Makabejcev ter s citiranjem iz nje postavi tudi tezo, da je bilo trpljenje že tu pogoj odrešitve, medtem ko je zadnji del posvečen obravnavanju nesmrtnosti v Novi zavezi, knjigo pa v tem smislu sklepa z besedami, da se je »izvorna krščanska časovnost iztekla v preteklost brez minulosti, v sedanjost brez zdajšnjosti in v prihodnost brez bodočnosti«, kar pomeni, da je obtičala v stalnem zdaju večnosti. Nesmrtnost in neumrljivost kot filozofski kategoriji.

Samo Rugelj; Bukla 129-130

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...