Odlašanje. Parezija
Andrej NikolaidisZaložba | Sanje |
Zbirka | Otroci Slave |
Leto izdaje | 2021 |
ISBN | 978-961-274-504-2 |
Prevod | Dijana Matković |
mehka vezava
127 strani
Tip knjige
roman
Kategorije
leposlovje > leposlovni roman
črnogorsko leposlovje
Založnik o knjigi
Roman Odlašanje. Parezija ima dve pripovedni ravni, pri čemer ena opisuje skoraj detektivsko zasledovanje okoliščin smrti duhovnika – roman, ki ga avtor skuša napisati, a mu ob dejstvu, da ga z vseh strani napadajo, ne gre –, druga raven pa je njegov premislek o naravi pisanja. Vrhunsko pisanje enega ključnih avtorjev, ki so prevetrili črnogorski prostor in ga zapisali na evropski literarni zemljevid.
Recenzija Bukla
Andrej Nikolaidis (1974) je eden ključnih piscev – in družbenokritičnih glasov – s področja nekdanje skupne države. Ne le v regiji, ampak globalno, kjer ga je po moči izpovednosti, lucidnosti in sposobnosti interpretacije časa in prostora mogoče postaviti ob bok izjemni, a vendarle malenkost starejši generaciji piscev – Faruku Šehiću, Aleksandru Hemonu, Milenku Jergoviću, Ahmedu Buriću, Anteju Tomiću, Robertu Perišiću, Borisu Dežeuloviću … Nikolaidisov novi roman Odlašanje. Parezija poteka na dveh – nikakor ločenih – pripovednih ravneh. Prva, v kateri avtor za potrebe svojega novega romana raziskuje nenavadno izginotje duhovnika globoko na črnogorskem podeželju, je fikcijska; celo z nastavki magičnega realizma. Druga je neposredno osebnoizpovedna, skoraj poročevalska in priča o resničnih napadih na avtorja, ki je s svojimi etičnimi stališči in konsistentnem boju proti balkanskim nacionalizmom in nasilnemu političnemu primitivizmu razburil lokalne in regionalne nosilce moči. Ta del knjige je v svoji resničnosti veliko bolj srhljiv kot kakršna koli fikcija: gre za izjemno družbenopolitično analizo, ki absolutno presega meje nekdanje Jugoslavije. Parezija – prosto po Foucaultu in še bolj prosto po Nikolaidisu – je neprizanesljivo pisanje in razmišljanje o resnici ne glede na posledice za avtorja. Je »resica, vržena v obraz«. V primeru avtorja, ki ga je slovenska publika že dobro spoznala, to nikakor ni le stvar teorije. Njegove parezija je dobesedna in kot taka lahko domuje zgolj izven območja udobja. Izjemno pomembno branje!
Boštjan Videmšek, Bukla 160
© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.