Založba | ZRC, ZRC SAZU |
Leto izdaje | 2016 |
ISBN | 978-961-254-934-3 |
trda vezava
23 x 16,7 cm
454 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
umetnost > gledališče
Založnik o knjigi
Knjiga obravnava opus Dragana Živadinova iz političnega, umetniškega, tehnoznastvenega in filozofskega vidika (predvsem prek filozofij Gillesa Delleuza, Friedricha Nietzscheja in Michela Foucaulta), in sicer skozi vse tri razvojne faze njegovega gledališča: Scipion Nasice (1983-1987), Rdeči pilot (1987-1990) in Noordung (1990-1995-2045). V središču zanimanja Živadinova je gledalec oziroma mehanizem njegove vključenosti v predstavo, zaradi česar so pri postgravitacijski umetnosti družbenopolitične, gledališkoumetniške in tehnoznanstvene strukture in strategije razumljene kot dispozitivi oziroma polja sil. Ne gre preprosto za režiranje gledaliških predstav, ampak za ustvarjanje konceptualne »celostne umetnine«, za katero je značilno predvsem to, da je procesualna. Živadinovovo gledališče ponavljanja se tako postavlja strogo nasproti meščanskemu gledališču reprezentacije: petdesetletni projektil Noordung: 1995-2045 je konceptualiziran tako, da skozi kompleksno ponavljanje vsakih deset let proizvede lastno razliko, pri čemer je razlika generični del samega ponavljanja. Umetniški ustroj Noordung tako ne uprizarja nikogar drugega kot samega sebe, kar je tudi njegov najgloblji smisel.
Recenzija Bukla
Delovni opus Dragana Živadinova, režiserja, atraktorja, frontmena, efant terribla sodobnih scenskih umetnosti, ki nas je zaznamoval predvsem s Krstom pod Triglavom (1986) in s projektom Noordung, je obsežen, prodoren in za slovenski prostor unikaten. Iz zgodovinskih avantgard porojen sega s povezovanjem znanosti in umetnosti vse do vesolja. Brez njega in njegovega dela Slovenija ne bi imela še enega unikuma – KSEVT-a, torej programa in hiše, ki povezuje umetnost, znanost in vesolje. Njegova dela so natančna, odmevna, kljub temu da ni trendovski, prej jih poganja in kreira, se je prvič in končno le zgodilo filozofsko delo o njegovem opusu pri nas. Teatrologe in kulturologe še čakamo. Tokrat je pred nami zajeten vidik njegovega dela iz političnega, umetniškega, tehno-znanstvenega in predvsem filozofskega vidika (prek filozofij Gillesa Delleuza, Friedricha Nietzscheja in Michela Foucaulta). Zajame tri faze njegovega gledališča: Scipion Nasice (1983– 1987), Rdeči pilot (1987– 1990) in Noordung (1990– 1995– 2045). Kot pravi avtor, ne gre preprosto za režiranje gledaliških predstav, ampak za ustvarjanje konceptualne »celostne umetnine«, za katero je značilno predvsem to, da je procesualna.
Jedrt Jež Furlan, Bukla 127-128
© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.
Sorodne knjige
-
Petletka Slovensko mladinsko gledališče v sezonah od 2015/2016 do 2019/2020 = The five seasons: The Mladinsko Theatre from season 2015/2016 to season 2019/2020 25,00 € Dodaj v košarico
-
Uprizoritvene umetnosti, migracije, politika Slovensko gledališče kot sooblikovalec medkulturnih izmenjav 29,00 € Dodaj v košarico
-
Hamlet med Slovenci Recepcija in slogovne paradigme šestih slovenskih Hamletov 19,90 € Dodaj v košarico
-
Medmedijsko in medkulturno nomadstvo O vezljivosti medijev in kultur v sodobnih uprizoritvenih praksah 19,90 € Dodaj v košarico
-
Ljubezen, greh in kazen Podobe in razvoj ljubezenske morale na Slovenskem do 19. stoletja 29,00 € Dodaj v košarico