Leksikon likovne teorije
Založba | Celjska Mohorjeva družba |
Leto izdaje | 2015 |
ISBN | 978-961-278-198-9 |
trda vezava
29 x 22 cm
3.780 g
896 strani
Tip knjige
enciklopedije in leksikoni
Kategorije
umetnost > slikarstvo in kiparstvo
O knjigi
Leksikon likovne teorije obsega ok. 800 gesel s področja likovne teorije in njenih poddisciplin – fotologije, teorije barv, likovne morfologije, likovne kompozicije, teorije likovnega jezika, likovne semiotike in formalne likovne analize. To je prvi izvirno slovenski leksikon likovne teorije, v katerem je avtor pri obdelavi gesel med seboj povezal tako terminološke kot leksikografske elemente. Gesla so v Leksikonu obdelana po dosledni metodologiji: izhodišče je praviloma etimologija izraza in uskladitev z angleško, nemško in francosko strokovno terminologijo. Sledi opredelitev splošnega pomena izraza, nato definicija, opredelitev posebnega pomena, kadar je izraz rabljen tudi na drugih področjih, in kot središče gesla celovita predstavitev v likovni praksi in likovni teoriji. Ta del gesla je, razumljivo, tudi najobširnejši.
Leksikon je namenjen likovnim profesionalcem s področja slikarstva, kiparstva, oblikovanja in arhitekture, likovnim pedagogom na vseh stopnjah likovnega izobraževanja, študentom likovne umetnosti (slikarstvo, kiparstvo, vizualne komunikacije, design, arhitektura, likovna pedagogika) in teoretskih disciplin (likovna teorija, umetnostna zgodovina, zgodovina in teorija oblikovanja, teorija arhitekture, filozofija umetnosti, sociologija umetnosti, estetika, kulturni študiji ipd.), vsem, ki se ukvarjajo s praktičnimi problemi vizualizacije, in vsem, ki jih likovna umetnost zanima.
Recenzija Bukla
Muhovič (1954), filozof in likovni teoretik (najbolj znana je njegova monografija Umetnost in religija iz leta 2002), je z Leksikonom likovne teorije napisal svoj opus magnum (zanj je porabil dvajset let), delo gigantskega obsega, ki vsebuje več kot osemsto gesel s področja likovne teorije in njenih poddisciplin, kot so: fotologija, teorija barv, likovna morfologija, likovna kompozicija, teorija likovnega jezika, likovne semiotike in formalne likovne analize. V njih je avtor »med seboj povezal tako terminološke kot leksikografske elemente«. V praksi to pomeni, da so nekatera pomembna gesla – denimo mimesis, pojem, slikarstvo, svetloba, število, umetnost – dolga tudi po nekaj strani in ustrezno razčlenjena v podgesla in njihove različne pomene (barve v različnih vsebinskih in pomenskih kontekstih so eden od ključnih delov leksikona, zato je ta bogato ilustriran z raznimi fotografijami in diagrami). Vse to leksikonu, ki je v osnovi namenjen likovnim strokovnjakom s področja slikarstva, kiparstva, oblikovanja in arhitekture pa tudi likovnim pedagogom in študentom, širi uporabnost, saj je nedvomno več kot primerno branje tudi za vse druge, ki se ukvarjajo s praktičnimi in teoretičnimi problemi vizualizacije ali pa jih tako ali drugače zanima likovna umetnost. Osrednjemu delu je dodana tudi obsežna bibliografija, razdeljena na vsebinske sklope. Monumentalno delo, ki se mu lahko samo poklonimo in ki hkrati kar kliče k praktični uporabi.
Samo Rugelj, Bukla 116-117
© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.
Sorodne knjige
- Leonardo da Vinci v 30 sekundah 50 njegovih najboljših idej, izumov in umetnin s polminutno razlago 24,99 € Dodaj v košarico