Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

Staronizozemsko slikarstvo

Od Jana van Eycka do Hieronymusa Boscha
Tine Germ
Staronizozemsko slikarstvo
17,90 € 17,90 € Prihrani 0,00 €
Za pridobitev Buklinega bonusa 0,54 € se prijavite ali registrirajte
Na zalogi, dobava 1-5 delovnih dni

Knjigo zavijemo v darilni papir in zavežemo s trakom. Račun prejme kupec, knjigo obdarovanec.

2,90 €


Založba Znanstvena založba Filozofske fakultete
Leto izdaje 2013
ISBN 978-961-237-607-9

Tehnične lastnosti
mehka vezava
30 x 21 cm
790 g
186 strani
Tip knjige
učbenik
Kategorije
umetnost > slikarstvo in kiparstvo

Povej naprej

Založnik o knjigi

Knjiga obravnava staronizozemsko slikarstvo, ki pomeni prelomnico v evropskem razumevanju slikarske umetnosti in ustvarja temelje za razvoj novoveške umetnosti. Gre za slikarsko produkcijo, ki se je v drugi četrtini 15. stoletja razvila na Flamskem in Brabantskem oz. na ozemlju takratnega Burgundskega vojvodstva. Kronološko gledano gre za obdobje, ki se začne z delovanjem Jana van Eycka in se izpoje v zgodnjem 16. stoletju z Gerardom Davidom in Hieronymusom Boschem. Obravnava snovi je izpeljana skladno z načeli umetnostnozgodovinske metodologije in zajema tako ikonografsko kot formalno analizo temeljnih umetnostnih spomenikov. V prvem delu so tematsko obravnavani geneza staronizozemskega slikarstva, ikonografska področja in vodilni motivi, tehnični vidiki, nove idejni koncepti, kakor tudi oblikovanje spremenjenega odnosa do slikarstva in slikarjev. Drugi del je posvečen vodilnim slikarjem in analizi temeljnih slikarskih spomenikov.

Recenzija Bukla

Monografija o staronizozemskem slikarstvu zajema mojstre, ki so delovali sredi petnajstega stoletja, njihovo ustvarjanje pa je pomenilo »prelomnico v evropskem razumevanju slikarske umetnosti«. Tu ne govorimo o zlati dobi nizozemskega slikarstva, ki se je dvesto let pozneje utrdilo tudi z Vermeerjem in Rembrandtom, temveč o zgodnjem obdobju, ki je bilo še vedno močno prežeto z bibličnimi motivi, hkrati pa že vpeljuje slikarja kot avtonomnega umetnika in na stene meščanskih stanovanj počasi pribija slike kot »pokazatelje prestiža in kultiviranosti«. Počasi pa se spreminja tudi motivika. Avtor Tine Germ, ugledni umetnostni zgodovinar, v tej monografiji ne obravnava le vodilnih mojstrov, temveč podrobno analizira glavna dela, njihove naročnike (bogate meščane, cerkve itn.) ter družbeno klimo tik pred pojavom renesanse, za katero je bil značilen prehod od božjega k človeškemu, od religioznega k znanstvenemu in naravnemu …

Žiga Valetič, Bukla 95-96

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...