Traktat o slikarstvu
Leonardo da VinciZaložba | Studia humanitatis |
Zbirka | Studia humanitatis |
Leto izdaje | 2005 |
ISBN | 961-6262-72-6 |
Prevod | Tomaž Jurca, Martina Žlender |
Spremna beseda | Jure Mikuž |
Urejanje | Neda Pagon |
mehka vezava
490 g
443 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
umetnost > slikarstvo in kiparstvo
Založnik o knjigi
Leonardo da Vinci ni nikoli napisal Traktata o slikarstvu. Do danes poznamo preko 7000 strani njegovih rokopisov, po raznih virih pa lahko sklepamo, da jih je bilo še nekaj tisoč več; mnogi menijo, da se je ohranila morda le kaka četrtina. Leonardo je namreč slaba tri desetletja z zapiski in risbo beležil okoli sebe vse tisto, kar ga je zanimalo. Njegovo pozornost je pritegnilo prav vse in prav vse je hotel tudi ohraniti. Rokopise in spise je zapustil osebnemu tajniku Francescu Melziju, ki jih je hranil do leta 1570 in sestavil Traktat o slikarstvu, kodeks, ki se je širil in pojavljal v mnogih skrajšanih verzijah že v 16. stoletju. Traktat je morda najbolj znan teoretičen spis v vsej zgodovini umetnosti. Že stoletja slikarje podrobno uči o vsem, kar morajo znati, obenem pa vzpostavlja umetnika kot božansko bitje. Intelektualno je izredno zahteven in hkrati ohranja čarobnost umetnosti. Zato ostaja zelo moderen in vedno aktualen. (Povzetek iz spremne študije Jureta Mikuža.)
Recenzija Bukla
Neutrudni iskalec in genij Leonardo da Vinci nikoli ni uspel napisati Traktata o slikarstvu, čeprav do danes poznamo več kot 7000 strani rokopisov iz njegovih beležk, ki jih je nameraval združiti po osrednjih temah. Ker je opazoval svet v vseh njegovih razsežnostih, je hotel najprej vzpostaviti splošno teorijo gledanja in dojemanja, saj je videnje neskončno, kot so neskončne vse informacije, ki jih prejema oko. Ta \"Leonardov paradoks\" (obsesivna težnja po popolnem spoznanju, ki je lahko dokončno samo v spoznanju, da ni nikdar dokončno) je tesno povezan tudi z njegovo nikoli uresničeno idejo o knjigi lastnih misli in dognanj v slikarstvu. Danes je traktat verjetno najbolj znan teoretični spis, ki že stoletja slikarje podrobno uči o vsem, kar morajo znati, obenem pa vzpostavlja umetnika kot božansko bitje. Še pomembnejša pa je njegova modernost in aktualnost, ki se je ohranila do dana- šnjih dni.
Razprava se v prvem delu teoretično približa slikarstvu kot znanosti in ga primerja s poezijo in kiparstvom, v nadaljevanju pa ob konkretnih primerih, podkrepljenih z nazornimi skicami, postopno razlaga posamezne veščine slikarstva. V traktatu so podrobno opisana razna stanja in gibanja človeka, razmerja delov telesa, veliko je napisanega o tkaninah in načinu oblačenja figur, o senci, svetlobi in perspektivi, o sijaju in odbojih, o zasenčenosti in osvetlitvi.
Vsem tistim, ki bi tudi v praksi radi preizkusili Leonardove intelektualno zahtevne ideje, pa za začetek predlagamo knjigo Osnove risanja, neke vrste \"poljuden učbenik z vajami\", ki se opira na preverjene in potrjene metode, ki jih uporabljajo tako študenti na umetniških šolah kot poklicni slikarji. Vodnik po najrazličnejših slikarskih temah je poln vaj, ki vam bodo predstavile risarske tehnike in postavile osnove, na katere se boste opirali ves čas svoje umetniške rasti.
Eva Vrbnjak
© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.
Sorodne knjige
- Leonardo da Vinci v 30 sekundah 50 njegovih najboljših idej, izumov in umetnin s polminutno razlago 24,99 € Dodaj v košarico
- Leksikon likovne teorije Slovar likovnoteoretskih izrazov z ustreznicami iz angleške, nemške in francoske terminologije 100,00 € Dodaj v košarico
- Tkanje življenjske energije, duha in telesa Prezrta sporočila življenja in smrti, zvočno-energijskega napajanja, kriznih situacij, bolezni in bolečine 27,00 € Dodaj v košarico