Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

Traktat o slikarstvu

Leonardo da Vinci
Traktat o slikarstvu
19,99 € 19,99 € Prihrani 0,00 €
Za pridobitev Buklinega bonusa 0,60 € se prijavite ali registrirajte
Na zalogi, dobava 1-5 delovnih dni

Knjigo zavijemo v darilni papir in zavežemo s trakom. Račun prejme kupec, knjigo obdarovanec.

2,90 €


Založba Studia humanitatis
Zbirka Studia humanitatis
Leto izdaje 2005
ISBN 961-6262-72-6
Prevod Tomaž Jurca, Martina Žlender
Spremna beseda Jure Mikuž
Urejanje Neda Pagon

Tehnične lastnosti
mehka vezava
490 g
443 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
umetnost > slikarstvo in kiparstvo

Povej naprej

Založnik o knjigi

Leonardo da Vinci ni nikoli napisal Traktata o slikarstvu. Do danes poznamo preko 7000 strani njegovih rokopisov, po raznih virih pa lahko sklepamo, da jih je bilo še nekaj tisoč več; mnogi menijo, da se je ohranila morda le kaka četrtina. Leonardo je namreč slaba tri desetletja z zapiski in risbo beležil okoli sebe vse tisto, kar ga je zanimalo. Njegovo pozornost je pritegnilo prav vse in prav vse je hotel tudi ohraniti. Rokopise in spise je zapustil osebnemu tajniku Francescu Melziju, ki jih je hranil do leta 1570 in sestavil Traktat o slikarstvu, kodeks, ki se je širil in pojavljal v mnogih skrajšanih verzijah že v 16. stoletju. Traktat je morda najbolj znan teoretičen spis v vsej zgodovini umetnosti. Že stoletja slikarje podrobno uči o vsem, kar morajo znati, obenem pa vzpostavlja umetnika kot božansko bitje. Intelektualno je izredno zahteven in hkrati ohranja čarobnost umetnosti. Zato ostaja zelo moderen in vedno aktualen. (Povzetek iz spremne študije Jureta Mikuža.)

Recenzija Bukla

Neutrudni iskalec in genij Leonardo da Vinci nikoli ni uspel napisati Traktata o slikarstvu, čeprav do danes poznamo več kot 7000 strani rokopisov iz njegovih beležk, ki jih je nameraval združiti po osrednjih temah. Ker je opazoval svet v vseh njegovih razsežnostih, je hotel najprej vzpostaviti splošno teorijo gledanja in dojemanja, saj je videnje neskončno, kot so neskončne vse informacije, ki jih prejema oko. Ta \"Leonardov paradoks\" (obsesivna težnja po popolnem spoznanju, ki je lahko dokončno samo v spoznanju, da ni nikdar dokončno) je tesno povezan tudi z njegovo nikoli uresničeno idejo o knjigi lastnih misli in dognanj v slikarstvu. Danes je traktat verjetno najbolj znan teoretični spis, ki že stoletja slikarje podrobno uči o vsem, kar morajo znati, obenem pa vzpostavlja umetnika kot božansko bitje. Še pomembnejša pa je njegova modernost in aktualnost, ki se je ohranila do dana- šnjih dni.
Razprava se v prvem delu teoretično približa slikarstvu kot znanosti in ga primerja s poezijo in kiparstvom, v nadaljevanju pa ob konkretnih primerih, podkrepljenih z nazornimi skicami, postopno razlaga posamezne veščine slikarstva. V traktatu so podrobno opisana razna stanja in gibanja človeka, razmerja delov telesa, veliko je napisanega o tkaninah in načinu oblačenja figur, o senci, svetlobi in perspektivi, o sijaju in odbojih, o zasenčenosti in osvetlitvi.
Vsem tistim, ki bi tudi v praksi radi preizkusili Leonardove intelektualno zahtevne ideje, pa za začetek predlagamo knjigo Osnove risanja, neke vrste \"poljuden učbenik z vajami\", ki se opira na preverjene in potrjene metode, ki jih uporabljajo tako študenti na umetniških šolah kot poklicni slikarji. Vodnik po najrazličnejših slikarskih temah je poln vaj, ki vam bodo predstavile risarske tehnike in postavile osnove, na katere se boste opirali ves čas svoje umetniške rasti.

Eva Vrbnjak

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...