Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 25 €
041 670 666(vsak delavnik 9h-16h)
0

Drame

Tarzan, Ljudski demokratični cirkus Sakešvili, Naše gledališče
Rok Vilčnik
Drame
24,90 € 24,90 € Prihrani 0,00 €
Rok dobave 2-5 delovnih dni, na zalogi pri dobavitelju

Povej naprej

Založba KUD Sodobnost International
Leto izdaje 2019
ISBN 978-961-7047-26-4
Knjiga je izšla s finančno podporo JAK RS.
Urejanje Katja Klopčič Lavrenčič

Tehnične lastnosti
mehka vezava
23,5 x 15,5 cm
500 g
288 strani
Tip knjige
drama
Kategorije
leposlovje > drame
slovensko leposlovje

Založnik o knjigi

Sloviti Tarzan s svojo Jane v džungli doživlja zakonsko krizo, ob kateri se izrisuje vsa beda pogoltnega človeškega sveta, sakešvilski cirkus ob gostovanju »pri nas« razkriva podrobnosti delovanja totalitarne države, v »našem« gledališču nam postrežejo s kopico grotesknih odsevov gledališkega tukaj in zdaj, čeprav je vsaka podobnost z realnostjo gotovo zgolj naključje. Toda ne glede na to, ali Rok Vilčnik pred nas postavlja ljubezenski trikotnik, cirkus ali gledališče, vsakič znova razgalja bolj ali manj skrite načine delovanja človeške družbe in njenih institucij, kritična ost je nespregledljiva, in če se sprva ob dramatikovem nezgrešljivem humorju še hahljamo, je proti koncu smeh vse bolj grenak.

Drami Tarzan in Naše gledališče sta bili nominirani za Grumovo nagrado, Ljudski demokratični cirkus Sakešvili je bil z njo ovenčan leta 2016. Po uspešnih uprizoritvah na domačih in tujih odrih jih zdaj čaka novo, vzporedno življenje v miselnih svetovih bralcev.

Recenzija Bukla

Trikratni prejemnik Grumove nagrade – pisatelj, pesnik, dramatik, režiser, dramaturg, scenarist, kostumograf, mnogim poznan tudi kot besedilopisec znanim glasbenikom – skratka vsestranski umetnik Rok Vilčnik, tokrat med bralce prihaja s knjižno izdajo treh svojih zelo uspešnih dram; za Ljudski demokratični cirkus Sakešvili je leta 2016 prejel Grumovo nagrado, drami Tarzan in Naše gledališče pa sta bili zanjo nominirani. V drami Tarzan se srečamo z ljubezenskim trikotnikom. Tarzanovo družico Jane zapelje hijena Mike, ki si želi biti človek. Skozi njihove odnose spoznavamo širšo sliko, ki nam kaže pogoltnost človeške vrste, ki samo grabi, ne da bi se zavedela, kdaj ima dovolj. Tu sta Tarzan in Jane aluzija na Adama in Evo, hijena Mike pa igra vlogo skušnjavca. V Ljudskem demokratičnem cirkusu ­Sakešvili se srečamo s tematiko totalitarnih sistemov, z vlogo posameznika v njem, koliko edinstvenega, pristnega in zdravega je sploh mogoče ohraniti v sebi, ko človek živi v sistemu, ko se mora pretvarjati, ko mora zanikati samega sebe, svoje najgloblje bistvo. Kaj sploh ostane? In ne nazadnje: ko diktator umre, je sploh mogoča sprememba in povrnitev v normalnost ali pa je človeški um že tako poškodovan, da to ni več mogoče, da en totalitarizem zamenja drugega, pa naj se ta imenuje kakorkoli že. Drama Naše gledališče pa se ukvarja z delovanjem gledališča, kaj je sploh resnica, kaj je igra, kje se vse začne. Osnovni zaplet je, ko v gledališče prispe lažni gledališki inšpektor Ivan Sergejevič Balzamov, česar se bralec oz. gledalec ne zave takoj. Dogajanje se počasi odstira skozi pogovore lažnega inšpektorja z zaposlenimi v gledališču. Spoznavamo, da ni vse tako, kot se je zdelo na prvi pogled, ujamemo utrinke dramatikovega humorja, bralcu se utrne marsikatera misel, kajti to gledališče v vsem svojem absurdu ni naše slovensko gledališče. Podobnosti so – kot vedno – zgolj naključne. Vilčnikove drame si vsekakor zaslužijo in upravičujejo knjižno izdajo.

Sabina Burkeljca, Bukla 148

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...