Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 29 €
041 670 666(vsak delavnik 9h-16h)
0

Male teorije vidnega

Izbrani spisi o umetnosti
John Berger
Male teorije vidnega
27,00 € 27,00 € Prihrani 0,00 €
Na zalogi, rok dobave 2-4 delovnih dni

Povej naprej

Založba Beletrina
Zbirka Koda
Leto izdaje 2020
ISBN 978-961-284-629-9
Knjiga je izšla s finančno podporo JAK RS.
Prevod Katja Jenčič, Marko Jenko, Tamara Soban
Izbor in spremna beseda Rebeka Vidrih

Tehnične lastnosti
trda vezava
23,5 x 16,5 cm
700 g
356 strani
Tip knjige
zbirka
Kategorije
leposlovje
umetnost
leposlovje > eseji
britansko leposlovje

Založnik o knjigi

Izbor Bergerjevih spisov slovenskemu občinstvu predstavlja vsa ključna področja njegovih razmislekov: izhodišča njegove likovne kritike (besedila o dejanju risanja kot temeljni dejavnosti likovne umetnosti na eni ter o marksističnih umetnostnih zgodovinarjih, ki so ga navdihnili k politično usmerjenemu razumevanju umetnosti, na drugi strani); programska besedila njegovega lastnega dela kot likovnega kritika; na tej podlagi obravnave obširnejših poglavij iz zgodovine umetnosti (renesansa, kubizem) in posameznih umetnikov (starih mojstrov in sodobnih slikarjev); bolj teoretsko zastavljene premisleke o vizualnih medijih (slikarstvo, fotografija, film); nekaj političnih komentarjev; besedila o živalih in o motociklizmu (ki iz zgoraj začrtanega opusa precej izstopajo, gre pa vendarle za temi, ki sta Bergerju osebno veliko pomenili). S spremno besedo bosta bralcu ponujena tudi komentar teh spisov ter predstavitev njihovega mesta v Bergerjevem kritiškem opusu.

O avtorju
Pisatelj in esejist John Berger (1926–2017) je eno največjih imen angleške umetnostne zgodovine druge polovice 20. stoletja. Kot likovni kritik je s svojim marksističnim kritičnim očesom pomembno vplival na izoblikovanje t. i. nove umetnostne zgodovine. V slovenščino je že prevedenih nekaj njegovih esejev o fotografiji ter znamenita knjižica Načini gledanja, povzetek odmevne televizijske serije o umetnosti iz šestdesetih let 20. stoletja.

Recenzija Bukla

John Berger (1926–2017), razgledan in vsestransko nadarjen evropski intelektualec, slikar, kritik, pisatelj in pesnik, promotor umetnosti, bralca popelje na potovanje skozi čas od italijanske renesanse do začetka prejšnjega stoletja, približno od leta 1500 do 1900, od umetnine do umetnine, od umetnika do umetnika, pri tem pa odločno, včasih arogantno utira lastno pot, ki vodi skozi vidno plast v globlje razumevanje umetnin. Cilj ni razumevanje posamezne umetnine ali umetnika, temveč bistva umetnosti nasploh in še širše – razumevanje sveta. Zato pronic­ljivo analizira, kaj kapitalizem in patriarhalna družba skušata prikriti očem opazovalca in kaj mu namesto tega ponujata. Bistroumno sintetizira in spretno parafrazira številne likovne poglede in teorije, pri tem pa ustvarja osupljiv in sugestiven miselni okvir. Ta mu služi tudi za napenjanje platna osebnega kritiškega udejstvovanja. Brezkompromisno se javno samoizpraša, kaj naj bi kot likovni kritik sploh počel, in nato izpove svoj credo: odgovori naj na vprašanje, čemu lahko umetnost služi tukaj in zdaj. Kot spontan, neposreden pisec se ne uklanja pričakovanim kritiškim formam. Prepusti se toku lastne ustvarjalnosti, razgledano povezuje različne zvrsti umetnosti, hkrati pa ves čas ostaja zvest filozofski osnovi marksizma – toda spotoma samozavestno navrže, da Marx o umetnosti ni vedel kaj dosti. Kot mislec je svež, intuitiven in navdihujoč, kot avtor karizmatičen in slogovno izpiljen. Knjigo izbranih spisov o umetnosti sestavlja zbirka besedil, ki jih je napisal od 1948 do 2017. Primerna so kot študijska literatura, všeč pa bodo tudi premišljujočemu bralcu z afiniteto do različnih zvrsti likovnega ustvarjanja.

Maja Črepinšek, Bukla 154

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...