Kimono, na otip
Klarisa JovanovićZaložba | Pivec |
Zbirka | Branje. Poezija |
Leto izdaje | 2013 |
ISBN | 978-961-6897-45-7 |
Leto izdaje izvirnika | 2013 |
Spremna beseda | Milan Vincetič |
Urejanje | Nino Flisar |
poltrda vezava
21,5 x 12,5 cm
250 g
120 strani
Tip knjige
poezija
Kategorije
leposlovje > poezija
slovensko leposlovje
Založnik o knjigi
Nova pesniška zbirka pesnice in glasbenice Klarise Jovanović, ki v "haikujskih" trivrstičnicah upesnjuje kolorit naše kulture.
Avtorica spremnega besedila o Alenka Jovanovski o zbirki zapiše: "Klarisa Jovanović zavestno in odločno prelamlja z utvaro o tem, kaj naj bi bil haiku. Trivrstičnice v Kimonu so antihaikuji, napolnjeni z vsebinami, ki pripadajo mediteranski kulturi in evropskemu pojmovanju osebnosti. Za trenutek v teh pesmih zasijejo delčki grškega mita, biblične zgodbe, slovenske srednjeveške ljudske pesmi, arhetipskih vzorcev: nekaj starodavnega, nekaj, kar pesnica naslika s patino starodavnosti, a hkrati tako, da je obenem sodobno, »naše«."
Recenzija Bukla
Pesnica, pevka in prevajalka je svojo drugo pesniško zbirko v celoti posvetila tradicionalni japonski pesniški obliki – haikuju. Čeprav je zvesto sledila metrični zgradbi, jo je napolnila s povsem »neklasično« vsebino, ki izhaja iz evropske kulturne dediščine. Pa tudi tu ni sledila ustaljenim predstavam, ampak je mitske (ariadna), biblične (lazar), slovenske ljudske (desetnica) osebnosti povsem predrugačila. Tako v haikuju ariadna zapiše: »navijam klobčič. / vse dlje od njega. nazaj / k črni pošasti.« Ciklu Obrazi sledita cikla Njih dela in reči (detomor) ter Njih dežele, ki še poudarita brezčasnost in pogubnost – srebrenica: »gomila brez dna, / in vendar tesna vsem tem / votlim ramenom.«
Kristina Sluga, Bukla 104
© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.