Založba | Sanje |
Zbirka | Sanje. Fantazija |
Leto izdaje | 2019 |
ISBN | 978-961-274-085-6 |
Naslov izvirnika | Les disparus du Clairdelune |
Podnaslov izvirnika | La passe-miroir. Vol. 2 |
Leto izdaje izvirnika | 2015 |
Prevod | Živa Čebulj |
mehka vezava
23,5 x 15 cm
650 g
400 strani
Tip knjige
roman
Kategorije
leposlovje > fantazijski roman
francosko leposlovje
Založnik o knjigi
Ofelija, pravkar imenovana za kraljevo podpripovedovalko, na lastni koži občuti puščice sovraštva in zarot, ki letijo izpod zlatih stropov Oblakovega, lebdeče prestolnice Pola. Znajde se v nemirnih vodah političnih spletk in nezanesljivih zavezništev, ki krojijo življenjske usode tako plemenitašev kot navadnih ljudi. Ko veleposlanik Arhibald izpuhti neznano kam, se odloči, da bo s temeljito raziskavo na lastno pest prišla stvarem do dna. Toda ta naloga se izkaže za mnogo težjo, kot je pričakovala. Položaj ni nič manj nevaren kakor prej – toda ali lahko še vedno računa na Thorna, svojega zagonetnega zaročenca? In kaj pomenijo skrivnostna izginotja vplivnih in pomembnih osebnosti v prestolpu? Ofelija se hočeš nočeš znajde v kolesju preiskave, ki jo bo odnesla onstran slepil Pola, naravnost v osrčje strahovite resnice.
Tetralogija Zrcalka, ki jo je unisono navdušenje bralcev in kritikov po izidu bliskovito izstrelilo med francoske mladinske uspešnice in se je, podobno kot Harryja Potterja in Gospodarja prstanov, ne branijo niti odrasli bralci, pred očaranimi očmi razgrne nenavadni svet, v katerem so se ljudje ustalili na številnih Lokih. Ti po razbitju Zemlje na koščke krožijo okoli starega sveta, vsak pod zaščitništvom nesmrtnega Družinskega duha. Izginotja na Mesečini, drugi del velike fantazijske sage, nadaljuje zgodbo tam, kjer jo je konec Zimskih zaročencev zamrznil v lesketajoče se kristalje. Zgodbo, ki jo odlikuje pretanjen smisel za psihologijo in čudežno, oživlja prisotnost le navidez krhke, v resnici pa nadvse bistre in prisebne junakinje, katere notranje moči kljub temu, da se znajde sredi mračnih srednjeveških spletk in dvomljivih zavezništev, ni moč razbiti na koščke. S svojim razkošjem zapletov in preobratov ter pozornostjo, posvečeno narativnim detajlom, zgradi pripovedni lok, preko katerega se ta roman iskrivega francoskega esprija zavihti na knjižno polico ob najimenitnejša dela fantazijskega žanra, v njem pa se odzrcali tudi nadih belle epoque.
V zrcalu tetralogije se svetlikajo številne nagrade. S prvo knjigo Zrcalke je avtorica postala zmagovalka natečaja Gallimard Jeunesse za najboljši prvenec ter prejela Gallimardovo prestižno nagrado Grand Prix de l´Imaginaire (2016). Zmagoslavje po bolezni, med katero je pisala, se je nadaljevalo, ko je fantazijski kristal postal Amazonova naj knjiga leta v kategoriji fantazijske književnosti, prav tako je bila uvrščena na seznam izstopajočih crossover literarnih dosežkov New York Timesa (2018). Nominirana je bila še v kategoriji najboljše mladinske knjige, ki jo podeljuje knjigarna Waterstones (2019).
Knjiga je prejemnica znaka za kakovost zlata hruška 2019.
Recenzija Bukla
Po prisilni zaroki se mlada Ofelija s čudežnimi sposobnostmi zrcalke in braljke znajde na lebdečem Oblakovem, mestu, ki ga sestavljajo prostorske krivine in optična slepila. Rivalski klani se med seboj neusmiljeno borijo za naklonjenost Faruka, nesmrtnega družinskega duha, njen zaročenec, zagonetni Thorn, pa je v svetu, polnem spletk in prevar, zaradi svojega visokega guvernerskega položaja vedno bolj osovražen. Drugi del fantazijske sage nas popelje v samo osrčje političnih spletk in nezanesljivih zavezništev, ki še vedno precej naivno Ofelijo večkrat postavijo v smrtno nevaren položaj. Ali je možno, da so skrivnostna izginotja vplivnih in pomembnih meščanov del velike zarote in se Ofelija sploh ne more več zanesti na Thora? Francoska tetralogija mlade provansalske pisateljice je tudi zaradi bravurozno izpisanih prizorišč in dogodkov prejela številne nagrade in priznanja, ki jo uvrščajo ob bok najimenitnejših predstavnikov tega žanra.
Renate Rugelj, Bukla 151
© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.