Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

Umetnina

Émile Zola
Umetnina

Zaradi različnih vzrokov v Buklini spletni knjigarni te knjige ni možno kupiti.
Za več informacij se obrnite na založbo (v kolofonu levo) ali v kako drugo knjigarno.

Založba Beletrina
Zbirka Beletrina
Leto izdaje 2017
ISBN 978-961-284-291-8
Naslov izvirnika L'oeuvre
Leto izdaje izvirnika 1886
Prevod Jaroslav Skrušny
Spremna beseda Tone Smolej
Urejanje Mitja Čander

Tehnične lastnosti
trda vezava
21 x 14 cm
620 g
561 strani
Tip knjige
roman
Kategorije
leposlovje > leposlovni roman
francosko leposlovje

Povej naprej

Založnik o knjigi

Émile Zola je konec šestdesetih let 19. stoletja zasnoval ciklus tedaj desetih romanov, v katerih naj bi družbo predstavljali štirje svetovi: prostitutke, morilci, duhovniki in umetniki. Nekaj let pozneje je že izoblikoval glavnega junaka umetniškega romana, ki ga je v svojih zapiskih označil takole: »Claude Lantier, rojen leta 1842, mešanica, spojitev, materina moralna in telesna prevlada, dedna nevroza, ki se obrne v genialnost. Slikar.« Marsikaj pri Claudu spominja na Paula Cézanna, marsikaj pri Claudovem prijatelju Sandozu pa na samega Zolaja – Umetnina je izjemen roman s ključem, v katerem se z izmišljenimi imeni in v spremenjenih okoliščinah pojavljajo resnične osebe in dogodki. Ob tem Umetnina prinaša tudi vpogled v odnose med umetniki, umetniki in njihovimi deli ter odnose umetnikov do priznanj in prepoznanj njihovih stvaritev v širših krogih, za katere se zdi, da so se do danes le malo spremenili.

Émile Zola (1840-1902), pisatelj, novinar in politični aktivist, je zagotovo najpomembnejši francoski avtor poznega 19. stoletja. Velja za najvidnejšega predstavnika naturalizma, umetnostne smeri, ki si prizadeva prikazati stvarnost v njeni dejanski resničnosti po zgledu znanosti, in na kateri temelji Zolajeva monumentalna serija dvajsetih romanov Rougon-Macquartovi. Zola je poznan po svoji aktivni intervenciji v afero Dreyfus, ki je na prelomu med 19. in 20. stoletjem razdelila Francijo. V podporo krivo obtoženemu judovskemu častniku je januarja 1898 v listu L\'Aurore objavil znamenito pismo predsedniku francoske republike z naslovom Obtožujem (J\'accuse).

Recenzija Bukla

Émile Zola (1840– 1902) je francoski klasik, eden najvidnejših literatov 19. stoletja, utemeljitelj eksperimentalnega romana in eden najvid nejših naturalistov (klasično delo v tem pripovednem slogu je njegov Germinal, kjer spremljamo grozljive delovne razmere v francoskih rud nikih). Kot literarni ustvarjalec si je zadal nekaj ambicioznih knjižnih projektov, denimo tetralogijo štirje evangeliji, trilogijo tri mesta (Rim, Pariz in Lurd, ki so vsi prevedeni) in seveda megalomanski cikel dvajsetih romanov o Rougon-Macquartovih, večgeneracijsko zgodbo neke družine, skozi katero je predstavil francosko družbo »v času drugega cesarstva«. Zolaja so v slovenščino večinoma prevajali v petdesetih in šestdesetih letih prejšnjega stoletja, ko smo dobili tudi več kot polovico cikla Rougon-Macquartovih, kasneje pa so večinoma izhajali ponatisi, tako da se je zdelo, da je njegova aktualnost opešala. Zato je prevod Umetnine, 14. romana cikla, ki je izšel leta 1886, samo leto dni po Germinalu, prijetna obogatitev naše knjiž ne ponudbe, ki bo morda obudila tudi zanimanje za tega velikega francoskega avtorja. Umetnina je roman o umetnosti in ustvarjanju, v katerem ima »glavno vlogo« slikar Claude Lantier, ki ga je Zola zasnoval po francoskih impresionistih tistega časa (kot resnični lik je najpogosteje omenjan Paul Cézanne, nekateri pa menijo, da gre za Édouarda Maneta ali Clauda Moneta), ki se skuša prebiti s svojim slikanjem, pri katerem ga podpirata, a tudi kritizirata pisatelj Pierre Sandoz (v katerega naj bi Zola naselil kar samega sebe) in arhitekt Louis Dubuche. Claude se želi s svojim ustvarjanjem odmakniti od uveljavljene slikarske paradigme tedanjega časa, kot se za tovrstne romane spodobi, pa v njegovo življenje že povsem na začetku in po naključju, a dovolj neposredno vstopi Christine Hallegrain, simpatično dekle s podeželja, v kateri Claude prepozna žensko za svoj model. Christine tako hipoma spodbudi njegovo ustvarjanje, kasneje pa postane njegova žena, s katero dobita tudi sina. Zola vešče krmari usodo svojega slikarja, ki ga na eni strani poganja želja po stvaritvi ultimativne umetnine, s katero bi se proslavil tudi na vsakoletnem Salonu, na drugi pa vse bolj tragična usoda umetnika, ki pada pod težo lastnih pričakovanj, notranje nestabilnosti in negotovosti. Klasična mojstrovina.

Samo Rugelj, Bukla 137

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...