Založba | Studia humanitatis |
Zbirka | Zelena zbirka |
Leto izdaje | 2018 |
ISBN | 978-961-6798-75-4 |
Naslov izvirnika | Théorie du nuage |
Leto izdaje izvirnika | 1972 |
Prevod | Mojka Žbona |
Spremna beseda | Jure Mikuž |
Urejanje | Katja Jenčič |
mehka vezava
19,5 x 13,5 cm
460 g
394 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
zgodovina > kulturna zgodovina
umetnost > slikarstvo in kiparstvo
Založnik o knjigi
Če vsaj približno zajamemo celoviti Damischev opus, vsa polja in odtenke njegovega zanimanja, vse nakazane poti in stranpoti razmišljanja, se izkaže, da je veliko pripomogel k temu, da so se ob tradicionalni umetnostni zgodovini v zadnjega pol stoletja razvili tudi drugačni, zanimivejši in predvsem bolj bistveni pristopi k umetnini. To pojmujejo kot delo, ki ga je nujno neprestano re-producirati, re-prezentirati, zato nenehne razlage in njihove preinterpretacije. Ali kakor bi morda rekel naš avtor sam: z umetnino je kakor s sanjami. Nikoli nismo prepričani, ali smo jo dokončno razložili, in celo kadar je rešitev videti zadovoljiva in brez vrzeli, je vselej možno, da ima – kakor sanje – drug pomen.
Oblak v slikarstvu označuje izmuzljivost in duhovnost vzvišene, nebeške sfere, tako kot perspektiva zaznamuje tej nasprotno, zemeljsko resničnost. Ker oblak ne vsebuje ničesar črtnega, ne more biti opredeljen v perspektivnem koordinatnem sistemu. Je pa zato najbližje slikarstvu, je slikarska stopnja nič, »madež«, čista snov ali substanca. Kot teoretični objekt je zato emblem slikovnega. Čeprav je hkrati izjema, v sistemu vedno vsebuje nekaj »slikovnega kot takega«. Zato ga avtor v naslovu knjige in besedilu postavi med poševnici ter ga predstavi kot znak in teorijo o njem, s čemer premakne smer raziskovanja v polje strukturalizma in semiotike (iz spremne študije).
Recenzija Bukla
Eno temeljnih del (sodobne) umet nostne zgodovine je pomembno zaznamovalo tako likovno teorijo kakor način našega govora o družbi in umet nosti obče. Damischa lahko namreč umestimo med sopotnike francoskega povojnega (post)strukturalističnega vala, ki se je, denimo, zbiral okoli revije Tel Quel. Temu primerna je zasnova Teorije oblaka. Že naslov simbolno naznanja dekonstrukcijo, saj je oblak tako rekoč ničelna točka slikarstva, packa brez ravne linije. Avtor se v prvi vrsti posveti primerom klasične umetnosti, vsaki vsaj malo posvečeni osebi, dobro znanim in seveda kanoniziranim. A Damischeva preokrenitev je nekje drugje: v odmiku od pozitivističnega pristopa in vzpostavljanju lastnega pisanja o likovnem kot neprimerno bolj refleksivnega odziva na umetnino, pisanega s historičnega mesta nastajanja teksta (in ne predmeta preučevanja!).
Aljaž Krivec, Bukla 142
© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.
Sorodne knjige
-
Leksikon likovne teorije Slovar likovnoteoretskih izrazov z ustreznicami iz angleške, nemške in francoske terminologije 100,00 € Dodaj v košarico
-
Profano v sakralnem Študije o vizualizaciji posvetnih teženj in motivov v sakralni umetnosti 34,00 € Dodaj v košarico