Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

Teorija oblaka

Prispevek k zgodovini slikarstva
Hubert Damisch
Teorija oblaka

Zaradi različnih vzrokov v Buklini spletni knjigarni te knjige ni možno kupiti.
Za več informacij se obrnite na založbo (v kolofonu levo) ali v kako drugo knjigarno.

Založba Studia humanitatis
Zbirka Zelena zbirka
Leto izdaje 2018
ISBN 978-961-6798-75-4
Naslov izvirnika Théorie du nuage
Leto izdaje izvirnika 1972
Prevod Mojka Žbona
Spremna beseda Jure Mikuž
Urejanje Katja Jenčič

Tehnične lastnosti
mehka vezava
19,5 x 13,5 cm
460 g
394 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
zgodovina > kulturna zgodovina
umetnost > slikarstvo in kiparstvo

Povej naprej

Založnik o knjigi

Če vsaj približno zajamemo celoviti Damischev opus, vsa polja in odtenke njegovega zanimanja, vse nakazane poti in stranpoti razmišljanja, se izkaže, da je veliko pripomogel k temu, da so se ob tradicionalni umetnostni zgodovini v zadnjega pol stoletja razvili tudi drugačni, zanimivejši in predvsem bolj bistveni pristopi k umetnini. To pojmujejo kot delo, ki ga je nujno neprestano re-producirati, re-prezentirati, zato nenehne razlage in njihove preinterpretacije. Ali kakor bi morda rekel naš avtor sam: z umetnino je kakor s sanjami. Nikoli nismo prepričani, ali smo jo dokončno razložili, in celo kadar je rešitev videti zadovoljiva in brez vrzeli, je vselej možno, da ima – kakor sanje – drug pomen.

Oblak v slikarstvu označuje izmuzljivost in duhovnost vzvišene, nebeške sfere, tako kot perspektiva zaznamuje tej nasprotno, zemeljsko resničnost. Ker oblak ne vsebuje ničesar črtnega, ne more biti opredeljen v perspektivnem koordinatnem sistemu. Je pa zato najbližje slikarstvu, je slikarska stopnja nič, »madež«, čista snov ali substanca. Kot teoretični objekt je zato emblem slikovnega. Čeprav je hkrati izjema, v sistemu vedno vsebuje nekaj »slikovnega kot takega«. Zato ga avtor v naslovu knjige in besedilu postavi med poševnici ter ga predstavi kot znak in teorijo o njem, s čemer premakne smer raziskovanja v polje strukturalizma in semiotike (iz spremne študije).

Recenzija Bukla

Eno temeljnih del (sodobne) umet nostne zgodovine je pomembno zaznamovalo tako likovno teorijo kakor način našega govora o družbi in umet nosti obče. Damischa lahko namreč umestimo med sopotnike francoskega povojnega (post)strukturalističnega vala, ki se je, denimo, zbiral okoli revije Tel Quel. Temu primerna je zasnova Teorije oblaka. Že naslov simbolno naznanja dekonstrukcijo, saj je oblak tako rekoč ničelna točka slikarstva, packa brez ravne linije. Avtor se v prvi vrsti posveti primerom klasične umetnosti, vsaki vsaj malo posvečeni osebi, dobro znanim in seveda kanoniziranim. A Damischeva preokrenitev je nekje drugje: v odmiku od pozitivističnega pristopa in vzpostavljanju lastnega pisanja o likovnem kot neprimerno bolj refleksivnega odziva na umetnino, pisanega s historičnega mesta nastajanja teksta (in ne predmeta preučevanja!).

Aljaž Krivec, Bukla 142

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...