Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

Moč podob

Študije iz zgodovine in teorije odzivanja
David Freedberg
Moč podob
32,00 € 32,00 € Prihrani 0,00 €
Za pridobitev Buklinega bonusa 0,96 € se prijavite ali registrirajte
Na zalogi, dobava 1-5 delovnih dni

Knjigo zavijemo v darilni papir in zavežemo s trakom. Račun prejme kupec, knjigo obdarovanec.

2,90 €


Založba Studia humanitatis
Leto izdaje 2015
ISBN 978-961-6798-47-1
Naslov izvirnika The power of images
Leto izdaje izvirnika 1989
Prevod Marko Jenko

Tehnične lastnosti
mehka vezava
19 x 13 cm
840 g
765 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
zgodovina
umetnost

Povej naprej

Založnik o knjigi

Leta 1989 je v izvirniku izšla knjiga Davida Freedberga Moč po dob, v kateri je avtor s širokim znanjem in še večjo razgledano stjo zbral najznačilnejše dokaze o mnogoterih funkcijah podobe v vseh razdobjih in civilizacijah. Delo je celovito in dokazi tako tehtni, da se danes zdi, kakor da bi napovedovali vsaj dva dogod ka, ki sta se v skladu z njegovimi znanstvenimi dognanji in intuitivnimi sklepanji glede na politično, gospodarsko in ideološko dogajanje po njenem izidu zares zgodila. Oba sta v globalizira nem svetu pritegnila splošno pozornost in v obeh pomenih besede dobesedno pretresla svet (razstrelitev kipa Bude, ki ju je UNESCO razglasil za svetovno kulturno dediščino in natečaj za risbo preroka Mohameda v danskem časopisu Yllands-Posten). (Iz spremne besede)

Recenzija Bukla

Freedberg je profesor zgodovine na Univerzi Columbia v Združenih državah, v svojem delu, ki obsega približno deset knjig, pa se najbolj posveča psihološkim odzivom na umetnost ter njeni cenzuri in ikonoklazmu (uničevanju umetnin) skozi zgodovino in pri različnih kulturah. Njegova izjemna študija Moč podob, ki je izšla leta 1989, je v slovenščino prevedena v zelo aktualnem času, kmalu po terorističnem napadu na francoski satirični tednik Charlie Hebdo, ki je razburjal ravno s svojimi provokativnimi podobami in na koncu pripeljal do poboja članov uredništva. Freedberg nas v monografiji, obogateni z obsežnim grafičnim gradivom, od slik in kipov pa do fotografij, popelje skozi vso širino odzivanja na podobe, ki po njegovem mnenju lahko ljudi (tudi spolno) vzburijo, zaradi česar jih ti lahko poškodujejo, pred njimi jočejo, k njim potujejo, lahko pa jih pomirjajo, vznemirjajo, kličejo k uporu itn. Na podobe, ki so svoj vrhunec doživele s filmom v 20. stoletju, se po Freedbergu ljudje namreč močno odzivajo ne glede na to, ali prihajajo iz družb, ki jim pravimo moderne ali pa primitivne, in bivajo kjer koli, bodisi na Vzhodu ali pa na Zahodu, pri čemer avtor svoje raziskovanje moči podob raje kot h konstrukcijam in analizam umetnostnih kritikov in strokovnjakov usmerja k človeškim odzivanjem. Ta so podvržena potlačitvi, saj podobe po njihovih merilih vzbujajo preveč sramu in so »preveč glasna, groba in preveč nekulturna«. Delo, ki te prevzame!

Samo Rugelj, Bukla 109

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...